Sidor

måndag 8 mars 2010

Härlig helg, sammandragningar och vecka 21

I fredags kväll däckade jag i fåtöljen redan strax efter 20 med en snarkande hund i knät. Vaknade till vid 21:30 och konstaterade att Maken snarkade han oxå. Pigga ligan! Gick och la mig och vaknade pigg redan vid 7:30 på lördag morgon. Dammade av skötbordet (och städade resten av badrummet när jag ändå höll på) och la in de få babykläderna som redan finns. Strålande solsken och underbart blå himmel lockade ut till långprommis med Wilma. Vi gick upp i skogen  och följde djurstigar (hittade lite kadaverreter, en massa spillning och ett rejält uppbökat dike som vittnar om att vildsvinen inte flytt gården) och sedan ut i hästhagen. Wilma skuttar lätt runt på skaren medan jag har lite svårare eftersom jag titt som tätt går igenom. Väl hemma är jag helt slut, helt slut och slänger mig på halvgolvet. Törstig som en gnu och ont i magen som bara den, kändes som allt var på väg ut! Så jag blev beordrad fåtöljläge av maken. Så Wilma och jag softade i fåtöljen där jag försvann i min bok resten av eftermiddagen. Håååård på magen! Kvällen spenderades sen med gemensam lagning av mat, tv och soffhäng.

Söndag bjöd på lika strålande väder! Hämtade tant M och begav oss till Långbro värdshus för brunch med tjejerna. Vi har fått tillökning med Nicole, jättekul att gänget växer! Barnprat, jobbprat, semesterprat, allmänt prat och planering av nästa brunch. Långbro fick (av mig) knappt godkänt då man för 275 kronor hade förväntat sig att juice ingick, att det skulle finnas bröd, att pannkakorna inte skulle vara sega/hårda i kanterna och att man skulle få tillbaka sin växel av den väldigt ottrevliga servitrisen. Efter det åkte tant M och jag på mission - dags att hitta nya "tuttkassar". Så vi åkte till Change i Forum Nacka och hittade en svart som sitter bra och som bara kostade 360! Tack och bock! Sen en tur in på Gina för att införskaffa fler av mina favvo-linnen vilket resulterade i ett gult och ett korallfärgat. Sen H&M där det blev en vit baströja och en mammatröja som det står "I <3 my bump" på! Sen åkte vi hem, tog en långis med Wilma och åkte och köpte mat, sedan softade vi med en film. MYCKET trevlig dag och en mycket trevlig helg till ända.

Sammandragningarna (eller vad det är) gäckar mig och ibland är det obekvämt att ens stå upp, ska korsförhöra BM på onsdag! Har gått halva tiden redan och börjar kanske sakta sakta förstå att det "snart" kommer en Mini. Mini kan höra nu och är ca 20 cm lång. Livmodern sträcker sig upp över naveln (AHA!, det är därför som jag har börjat fått en "högre" mage!!) och navelsträngen blir grövre. Varning för järnbrist - viva la Blodpudding med apelsinjuice!

Ibland känns det som om det sparkar till eller buffas. Som jag är nyfiken på hur den lilla skruttisen kommer att se ut!!

//Mamma

3 kommentarer:

TT sa...

Tack för en helt underbar söndag! Var helt slut när jag kom hem, mina ögon gick i kors! hahaha kram tant M

Maria sa...

Tack för din stöttande kommentar, allting är ju helt nytt så man vet inte riktigt vad allt beror på - kanon att jag kan lusläsa din blogg då =)
GUD vad spännande att redan vara halvvägs, ha små små kläder att lägga i den där nya skötbordsmöbeln... Helt ofattbart men gör mig genast SÅ mycket gladare!!!

Sussi sa...

Roligt med babykläder. Måste ta fram och känna och titta på ibland. Man boar in sig liksom. Passa dig lite med att pulsa runt i snön. Gå där det är upptrampat i stället, vi är rädda om er. Kram. (vi ses snart när du kommer förbi här på kisspaus.) Kram