Sidor

tisdag 2 mars 2010

Sammandragningar?

Igår var det inte så kul på jobbet, varje gång jag stod upp elle rgick omkring så högg det och drog och slet och stacks i magen och när jag väl kom hem på sena eftermiddagen så var magen jättehård. Efter en promenad med vovven satte vi oss i fåtöljen hon och jag (jag hon ligger på mina ben, jag har fötterna på en fotpall) och då började det kännas konstigt igen. Och så RLS på det! Så jag satt och ömsom tyckte synd om mig själv ömsom skrattade åt situationen samtidigt som jag läste, tittade på Familjen Annorlunda, fikade OCH höll hand med Maken! Multitasking de luxe!

Idag chattade jag med tant Z som grattade mig till sammandragningarna. Redan? I vecka 19? Skickade SMS till Maken med misstänka anledningen och han undrade vad det var för något. Söt, tänkte jag, men kom snabbt underfund med att jag själv inte riktigt heller vet vad sammandragningar FAKTISKT är. Inte blev jag så mycket smartare av att Googla på det eftersom det fanns massor med olika resultat och åsikter. Inte ens i forumen på "mammasajterna" hittade jag vettiga svar. Förrutom att det är livmoderna som drar ihop sig och därför blir magen hård. Sen var et sjuttioelva olika åsikter och erfarenheter om det var farligt eller inte.

Tänker i alla fall fråga BM nästa onsdag när vi ska till Mvc. För det är nog inte som Fjonk sa igår; att Mini ligger och kör lite flykicks i magen....

Förövrigt blev jag via Jennyns blogg tipsad om sidan Barnlycka. Oj oj oj va mycket fina saker!! Skötbordet var förövrigt sålt så nu är det bara spana in Blocket igen.

Ständigt hungrig...

//Mamma

5 kommentarer:

Anonym sa...

Din livmoder tränar inför den stora dagen. Fick det i vecka 17 och 15. I början är det ok, men sen blir det ganska jobbigt. När jag stannade upp och andades konstigt eller grimaserade på jobbet så var det dom som höll på =)

Anonym sa...

ops, glömde // Tant E

Ps. syns på torsdag! Med lite fikabröd ;)

Rairai sa...

Jag tror på Philips teori. Han är påläst om sådana här saker. (gör tummen upp)

jenny sa...

Garanterat sammandragningar, mysigt att veta att kroppen övar sig lite innan det är dags! Inte bra om de blir för mycket så klart men lite är alltid mysigt!

Men vissr är det läskigt när man inte vet hur det ska kännas?! Hihi

Kramar i massor

Alma och vi sa...

Tant E - Jag veeet men det var ju när du redan hade en fotboll under tröjan, jag har bara en bilring! Välkommen i morrn!! Darek kommer med bullar han oxå! :)

Rai - Vadå?! Flykickar inte bebisar vid den åldern? Har Fjonk fel??? ;)

Jenny - Mysigt? Hahaha, ja på nåt vridet sätt så är det väl faktiskt mysigt även om jag är mer åt "shit vad är det"-hållet just nu!

Kram på er alla som läser!