Sidor

måndag 15 mars 2010

Vilken helg!

I lördags morse åkte Maken till våra vänner i Ärla för att hjälpa dom med deras fuktskadade kök. Jag satte på mig arbetsbrallorna (med hjälp av gummisnodd funkade det faktiskt) och tillsammans med pappa tog vi en varsin kofot och rev en massa på övervåningen. Jag plockade även ner girlangerna på trappen, tyckte att det var tillräckligt med vår nu för att göra det. Solen värmde underbart och Wilma var GALEN i solen, fnattade och rullade i snön och skällde som en tok! Pälsklingen!
Bild från Fogelsta 2009-03-22. Tror det dröjer längre än så innan vi får se några krokusar i rabatten i år....

När Maken kom hem förberedde jag middagen och gick sedan och la mig i badet, känns i kroppen att jag inte kan ta i som förr. Dels en mage som var i vägen och dels en mage som inte alls går att "använda" på samma sätt när man går crazy med kofoten. En skön stund med god bok blev det innan middagen. Vi knoppade redan vid 22, lite pensionärsvarning på det tror jag!

Söndagen bjöd även den på strålande sol och jag tog med mig Wilma och åkte till Minis Mormor på Fituna. Mostrarna var där och när vi skulle lösa parkeringssituationen lyckades lillmoster sätta fast bilen i snön. Rejält! Men 45 minuter senare, många asflabb, lite envishet och teamwork så kom bilen loss. Tack vare en, två, vedträ! Sedan fikade vi och vi fick alla se våra mödravårds-och förlossningsjournaler som mamma hade plockat fram när jag frågade om våra hjärtfrekvenser. Jag fick med mig mina papper hem som jag ska sätta mig och läsa lite nogrannare någon dag. Hundarna fick härja ute (och som dom härjade!!), jag satt i solen och läste och de andra ägnade sig åt bilstädning. Precis innan vi skulle åka så fick jag jätteont i magen, i Mini-magen så att säga. JÄTTEorolig ringde jag maken från bilen och storgrät. Väl hemma åt jag lite och sedan blev jag beordrad vila medan han dammsög, handlade och lagade mat. Värken avtog men fanns där av och till hela kvällen. Idag har det flyttats över till ryggen lite mer men jag har vaknat varje gång jag vänt mig om i natt av att det är obhagligt i magen.

Ska åka in till Södertälje SH imorgon och lämna urinprov, kolla så att det inte är urinvägsinfektion. Lite orolig över att följa med på veckans resa till Kittelfjäll men antagligen så är det så att jag bara tog i för mycket när jag skulle få loss syrrans bil. Eller som Monica frågade; NÄR ska du förstå att du är gravid??

Idag går vi in i vecka 22 och nu börjar Mini härja ordentligt i magen, igår kunde till och med Maken känna sparkarna. Men någon mage är ju inte att prata om, den är fortfarande antingen ganska liten eller väl dold bakom bilringarna!

Tvättade en massa handdukar och badlakan efter morfar A igår, sånna som kommer vara bra att ha på skötbordet. La ner dom i en av lådorna i skötbordsbyrån. Längtan...

// Mamma

Inga kommentarer: