Sidor

måndag 5 april 2010

SVUSCH!

Hörde ni?? Det var påskhelgen som försvann!!

I torsdags körde jag bara halvdag på jobbet, sedan tog jag en tur med Wilma innan tant M kom hit för tordags-mys. Det blev pizza och snack och sedan kom Grannarna över på lite fika. Blev ingen tur till Blåkulla i år, hittade ingen svart katt att ta med!

Låååångfredagen var en soft dag, jag läste/vilade/sov ett tag i fåtöljen mitt på dagen. Maken byggde på verandan med pappa. Åkte till Södertälje och köpte godis till påskäggen. Sedan en tur med Wilma. Lugn och skön kväll. Mini sparkas som 17 emellanåt!

Upp i ottan på Påskafton för en prommis med Wilma innan vi åkte till Tyresö hälsade på Makens syster Sussi med familj. Massor med god mat och härligt sällskap. Påskharen hade varit där också och det var inte nådigt vilka fina saker han hade haft med sig!

Minis farmor Eivor har sytt ett jättefint lapptäcke och en liten kudde. Hon har även stickat en tröja med matchande mössa och strumpor som Mini ka ha på sig till hösten. Utöver det har hon knåpat ihop en Tornedalsmössa efterom det är därifrån hon kommer ursprungligen (Korpilombolo). Tillsammans med Minis faster har de sedan även fixat till barnkorgen som Makens mormor köpte när Sussi väntades. Även Maken och Sussis barn har legat i den korgen. De har sytt nytt täcke, nya påslakan, ny kudde och med i en påse var det en hel drös med fina örngott och påslakan! SÅ FINT! Ett stort stort tack till er!!!


Vi hann med en sväng ute i solen så våra hundar fick lattja lite med varandra innan vi åkte hemåt igen. Mini höll sig tyvärr lugn så det var ingen som fick känna när det kickade, annars hade det varit mysigt om kusinen fick känna det...

Väl hemma var det påskmiddag hos Grannarna. Båda systrarna var där och även Storpatron (förra arrendatorn här på gården) med sin sambo. Det åts och dracks och samtalades. Wilma hittade tyvärr lillebrors påskgodis som han hade lämnat framme när han tog en dusch och labrador som hon är så åt hon! Det kom upp på vardagsrumsgolvet senare på kvällen...

Påskdagen åkte Maken till våra vänner i Ärla och jag hade mysdag med Wilma. Långprommis i solen, pälsvård och sedan dammsugning av hela huset. Igen. Hundkraken BORDE inte ha ett hårstrå kvar på kroppen så mycket som hon fäller! Sedan åkte jag till Fituna på påskmiddag hos mamma & co. Gott gott gott och trevligt! Åkte hem och utfodrade Maken med smarrig matlåda och sedan tog vi det bara lugnt  soffan, gick och la oss redan klockan 22!

I natt var jag upp strax innan midnatt. Sdan vaknade jag vid 4. Var uppe. Kunde inte somna om. Låg obekvämt, det var för varmt, det var för kallt, Maken lät, Maken lät inte, Mini sparkade som en tok, upp igen.... Somnade till slut om och när jag vaknade var det ljustt ute. Vitt ljus. Inte solljus. Maken sov. Satte mig upp i sängen och tittade ut. NEEEEEEEEEEEEEJ!!!! SNÖ?!?!? Mini vaknade och körde morgongympa så jag låg och tittade på magen som hoppade och hade sig och fnittradee för mig själv. När Maken vaknade och skulle titta/känna så hade Mini redan gympat färdigt! Så är det ofta, tyvärr.

Maken tog en tur med Wilma i slasket och jag satte på ig mitt fina förekläde som jag fick av Maken i påskpresent och gjorde fruktsallad, bakade scones, äppelkaka och rullade chokladbollar. Måndag annandag påsk flöt på i lugn och ro, Maken spenderade dagen snickrandes (rivandes/sågandes/låtandes/spikandes) uppe på övervåningen. Ibland är det bara skönt att vara. Idag går vi in i vecka 25 (24+0 idag) och magen den växer...

//Mamma

2 kommentarer:

TT sa...

Vilka fina grejer ni har fått till Mini :-)

Maria sa...

Låter som en riktigt härlig påsk! Fina saker hade ni fått också. Tråkigt att ni fått snö igen, ibland är det skönt att bo i Skåne... Men håll ut, våren är på väg!!