Sidor

onsdag 28 april 2010

Illamående och klumpighet

Imorse när jag kom till dagis och skulle lämna pälsskruttan så kliver jag ur bilen och översköljs av en våg av illamående. Mådde lite illa innan men tänkte att det är nog bara hunger. Magen börjar värka och salivtillrinningen är ENORM. Medan hunden nosar omkring tittar jag mig oroligt omkring efter en lämplig plats att spy på. Sväljer sväljer sväljer sväljer och undrar vad det är som händer. Lyckas samla mig och gå in och lämna hunden, kommer tillbaka till bilen och känner mig ok. Väl på jobbet äter jag frukost (yoghurt och müsli) och sörplar i mig en kopp kaffe. Inte en suck av illamående eller magont kvar! Vad var det????

Annars känner jag mig bara allmänt klumpig och stor. Redan. Efter mitt besök hos reumatologen igår så satte mig vänstra knä igång att skova rejält. Blir ofta så då han klämmer och känner på lederna vilket kan framkalla skov. Dessutom var särskilt vänstra benet jättesvullet igår kväll när Maken hjälpte mig att dra på stödstrumpa vilket kanske också är en av anledningarna till att det gör så snabla ont! Reumatologen sa i alla fall att jag skulle börja trappa ner kortisonet och så bokade vi en ny tid i september. Vi pratade mycket om vad som KAN hända efter Mini är född, att man KAN bli mycket sämre i sin sjukdom efter graviditet men att det inte behöver bli så. Jag får inte heller gå på mig "vanliga" medicinering med Enbrel under amning då man helt enkelt inte vet tillräckligt om den.

Så mycket ihållande sömn blev det inte igår. Mini kickade och hade sig igår kväll och jag slocknade i soffan, makade över mig till sängen och sov oroligt. Varje gång jag skulle flytta på mig så vaknade jag till av smärtan i knät. Dessutom var hunden en nattsuddare och var uppe ett par tillfällen och skrotade.

Ska väl jobba övertid idag men känner att kroppen säger att jag borde åka hem istället.

Satt och surfade runt igår och hittade "min" väska på www.pappaprylar.se. Sussi - Om du går in HÄR där Jenny beskriver sin väska lite mer ingående.

Eller kolla denna fina nattlampa som lyser när man tar bort den från laddare och barnet kan ha den i sängen!




Och på Glada Grodan hittade jag denna tröja som kommer göra sig finfint på maken!


Man blir ju lite galen av att sitta och surfa runt, det finns så otroligt mycket fina saker som man vill köpa men man får nog ta och dra lite i handbromsen också... Tyvärr haha!

Sköt om er i vårsolen! (Igår var det 20 grader när jag åkte från jobbet klockan 14)

2 kommentarer:

jenny sa...

Hej tjejen:) Vet inte om du såg det jag skrev igår, men jag har fått äran att agera tomtemor så här långt innan jul till just dig ;-)

Har en trevlig överraskning till men vill helst inte skriva det här så att alla ser, men hittar ingen mailadress till dig, så maila mig på jennynee@spray.se eller lägg till mig på facebook, lovar att du kommer få en happy dag! ;-)

Bamsekramar i massor!

Maria sa...

Ja visst är dom underbara dom där små pälsbollarna =) Tänk att du bara har 12 veckor kvar!