Sidor

onsdag 7 april 2010

Härlig långis och morgonmys


Efter att vi intagit en mumsig middag igår klädde jag på mig och tog med hunden på en långis över trädor och längs skogsvägar. Himlen sprack upp och kvällen bjöd på härlig sol och en vacker solnedgång. På vår promenad stötte vi på en hare (utan att Wilma drog efter den, MYCKET stolt matte), 2 joggare, 2 hundar med ägare (utan att Wilma gick fram!), ett helt dike fullt med salamandrar, en oskjuten lerduva (hur hamnade den på den åkern???), 7 vildsvin som brakade till i skogen bakom oss(Wilma var fullt upptagen med att spåra möss under snön som låg kvar), 2 rådjur på håll och ett förbiflygande svanpar som brölade så båda jag och hunden hoppade till! Sedan blev det fåtöljläge för oss båda och lite smarrig fruktsallad som var kvar från igår.

Tog en trip på memory lane och hittade en bild på Wilma som valp. Fina underbara vovve!!!


Det sprattlade bra i magen när jag väl satte mig igår, var trött i mage och rygg efter nästan 2 timmars promenad. I natt har jag varit uppe 2 gånger; strax efter midnatt och vid 4. Vid 4 gjorde det ont i magen och var väldigt varmt och obehagligt. Somnade som tur var om med hjälp av lite puffad kudde under magen och Makens trygga arm runt mig. Maken hade för övrigt sovmorgon idag så vi det var kramkalas på morgonen, mycket bra start på en seg morgon. Solen lyser med sin frånvaro än så länge även om det utlovades stora gula solar på väderkartan igår kväll. Längtar till imorgon då vi ska till MVC och mäta mage och lyssna på hjärta!

//Mamma

Inga kommentarer: