Sidor

torsdag 21 juli 2011

Väta, ajaj, ny bebis och pyssel.

Alma vaknade 8:20 och redan då regnade det. Så efter en varsin skål havregrynsgröt åkte vi till Möllespåret. Blött blött blött. Alma ville inte alls sitta i vagnen och titta ut genom hålet som är i regnskyddet så halvvägs började hon gråta och protestera, gnuggade ögonen (mer trött) och smetade ut snor i ansiktet. Efter närmare en timmes promenad var jag dyngsur, vattnet från regnjackan rann ner på byxorna, vattnet droppade från skärmen på kepsen och hästsvansen var dyblöt. För att inte tala om Wilma...

Lastade ur en fuktig vagn, torkade hund och förpassade henne till en fleecepläd i hallen innan jag hämtade Alma i bilen. Varm! Ögonen hängde så innan vi gick upp för en tupplur fick hon lite flytande Alvedon. Även om det bara är förhöjd temp kan hennes lilla förkylda kropp behöva lite hjälp. Hon somnade på en gång och jag låg hos henne och spelade spel på telefonen.

Efter lunch och fika hos P&M med en massa bus tog vi hand om tvätten innan vi tog ögongnuggandet på allvar och gick upp. Åter igen somnade hon direkt och även jag! Hoppsan! Vaknade när Monica kom och skulle vara barnvakt så jag kunde åka till ICA Maxi.

Handlade och fick sedan hjälp av både Maken och Alma att packa upp. Fotlederna, knäna och hälsenorna plågar mig så för ovanlighetens skull blev det en värktablett på eftermiddagen. Ogillar detta. Till middag blev det pannkakor hos P&M. Alma fick i sig 1 1/2 pannkaka! Sedan kröp hon runt som en tok, lekte med ICA-kassarna (att bli runtburen i dom var skoj), pratade, sjöng, hade ner den tunga skärbrädan som precis missade huvudet och var fortfarande på bra humör när vi kom hem och badade.

Maken klippte sig och packade, imorgon åker han till Manchester för Eurosporttävling. Medan han stod i duschen ringde Johan på hans telefon så jag svarade och grattade till nykomlingen, Alekseij, som föddes imorse efter fyra (FYRA!!!) krystvärkar! Hejja Lena!

Alma slocknade snabbt redan strax efter sju, näsan är bättre ikväll. Med så mycket tid kvar på kvällen kokade jag nappflaskor, den nya flaskan jag köpt idag, skurade spisen och fläkten och målade tånaglarna! Woho!

Nu multitaskar jag och tittar på Hawaii Five-O samtidigt som jag skriver detta. Har flera gånger under dagen slagits av hur mycket jag saknar alla våra vänner i Omaha.

Undrar vad fredagen bjuder på!

Kram på er!
Published with Blogger-droid v1.7.3

Inga kommentarer: