Sidor

torsdag 7 juli 2011

Pappa skriver for ovanlighetens skull...

Jaha ja. Tanker ofta att jag ska skriva mer har men kommer liksom inte pa nagot intressant att tillagga efter att min kara hustru fatt med allt i en fantastisk skrivargladje och spannande forklarings stil.

Men nu ska jag forsoka iallafall.
Den har semestern har varit intressant i manga aspekter for mig.
Har aldrig gjort en resa som denna med hustru och dotter forrut.
Forvanad over var dotters uthallighet och goda humor.
Hon forvanar mig varje dag genom att le och prata och skratta mycket.
Hon har vissa problem med de nya tanderna som pressar pa i tandkottet
men annars klagar hon ytterst lite.
En stor positiv sjal i en liten kropp.
Min kara hustru star ut med sa mycket av kampen nar det galler att fa liten angel att sova.
Jag gor mitt basta for att dra det andra lasset, dvs markservicen runt omkring.
Men semestern blev nog inte riktigt vad jag tankt mig anda.

Vi finner oss ofta i vantans tider pa antingen sovande Larson's, hitta pa saker att gora dar vi har barn
med oss, extrem varme och luftfuktighet vilket tar pa oss alla 3, Mitt standiga diet tankande vilket inte gor
matintaget sa underhallande som jag onskar osv osv.

Vi har iallafall hunnit med att traffa de flesta som jag kanner sedan lange.
Starka band som funnits dar i over 15 ar borjar dock blekna lite da jag vuxit ur alla partykvallar
med det huvudsakliga naringsintaget av ol.
Dessa gamla kara vanner fokuserar fortfarande sina lediga kvallar med samma underhallning
och verkar inte ha haft styrka nog att bryta trenden vilket gor mig ont i sjalen eftersom jag
respekterar och alskar dem valdigt mycket.

Det har iallafall varit ett par rediga ovader har. Tillochmed tornado sirenerna har tjtit en gang.
Vi har kopt nastan en hel ny garderob.
Jag har for en gangs skull kopt en massa nya klader.
Det hander inte sa ofta iatt jag gor detta.

Nu vill jag bara aka hem och andas vardag igen.
Borta bra men hemma e bast!!!
Langtar efter liten palskling ocksa.
Over and out / Anders

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ni är SÅ VÄLKOMA hem om du bara visste! Idag har vi haft högsommarväder så på eftermiddagen (gjorde paus i solandet) åkte jag iväg för att inhandla ett present till Thea. Vi ska ju dit på lördag! Hon ska ha sin mottagning hos Robert och Viktoria. Det är från oss alla eftersom ni tre, R2 och R3 är upptagna på annat.
Fick aldrig något svar från din kära hustru om jag behöver ha en släpkärra med mig när jag hämtar e?!? Låter nästan så nu när jag läser att du har köpt en helt ny garderob (bra gjort!) och jag antar också att din kära hustru har handlat lika mycket om inte mer. Vet att hon tycker om att ge bort gåvor till alla.
Det har hänt en hel del hos er medan ni har varit borta, men det får bli en överraskning. Nu har ni nåt att fundera över! Hoppas ingen som vet försäger sig!
Har ni skaffat någon "dundermedicin" så ni klarar hemresan - tänker på förkylning och hosta. Kan kanske bli lite jobbigt att flyga annars.
Ha det gott tills vi hörs igen.
Puss och kram till er alla.//Mamsen

FaSussi sa...

Saknar dig också, mycket. Fru och dotter också förstås. Snart är ni hemma och kommer då bara att minnas det som har varit roligt och bra på er fantastiska resa. Ett riktigt äventyr. Alma kommer att be er berätta om när hon var i Omaha i hela sitt liv. Positiv unge, brås på far sin. Kram FaSussi

Anonym sa...

Kul att du skriver! :)
Ni är såååå välkomna hem igen! Saknar er varje dag.

Tant M

Mormor sa...

Det är klart att vi längtar efter Er och även om Wilma mår fint så ska det bli kul att se hur glad hon blir när ni kommer hem. Hon och Bella käkar blåbär så snart har dom blå tungor, permanent. Hoppas nu att flyget hem går smidigare än ditresan. Ser fram mot att höra av Er när ni sovit ut och framför allt att se Er! Krama på Dina tjejer.