Sidor

onsdag 27 juli 2011

Ogräshelvete

Har just rensat en massa ogräs och sitter nu i soffan med ett gla Martini Bianco och tittar på en repris av Morden i Midsommer. Som sagt, repris. Har sett det förr... Maken är ute på tur med Wilma.

Imorse var jag inne på Ford och fick bakbromsarna fixade, beläggen på vänster bak hade fastnat de tog hand om det och kollade så att allt var ok. 1350 kronor tack så mycket.

Har annars haft en lugn dag; tvättat ett par maskiner, hängt tvätt,vikt tvätt, vättat ur badbassängen och fyllt den, badat Alma lite, lekt, varit och köpt en begagnad cykelsits, ätit middag, cyklat lite för att testa nya sitsen (dock utan Alma bakpå), badat och läst saga för Alma som slocknade som en stock och missade slutet på Tummeliten, rensat en massa ogräs (med betoning på massa) och åter igen vikt och tagit in tvätt. Som sagt, en lugn dag. Imorgon ska vi försöka komma iväg till Södertälje tänkte jag.


Ska ögonshoppa lite nu.... Fick otroliga 5600 från FK som jag inte hade räknat med och dessutom härlig semesterersättning från jobbet så o la la vad  det klirrar i kassan den här månaden! Men jag har ju tre par glasögon på väg som ska betalas och så en faktura från Ford... Kortvarig lycka!

Sussa gott alla härliga, inatt hoppas jag på att få sova mer än tre timmar.

Inga kommentarer: