Sidor

fredag 1 juli 2011

ALMAS FORSTA STEG!

Alma har gatt mer och mer for "egen maskin"; bara hallandes i ett finger eller som i morse, mammas byxben. Idag har hon dessutom statt sjalv langa (flera sekunder) stunder innan hon kommer pa att hon star och satter sig ner.

Sa det har med att halla i saker... Jag testade att hon fick halla i det lilla trollspot vi kopte pa Baby GAP och sa holl jag i det. Hojtade pa Maken att gora sig beredd med videokameran (varfor heter det fortfarande VIDEOkamera???) och sa testade vi. Och visst gick det. Tva steg gick hon sjalv innan hon satte sig och hon tycker att det ar skitroligt for hon kommer och staller sig upp mot benet pa mig pa en gang igen om jag inte reser henne sjalv.

Senare idag tog hon tva YTTERLIGARE steg!

Jag maste ta en dust med kameran och se om jag kan fa filmerna att funka, sist gick det inte. Den ska bara fa ladda lite batteri eftersom det tvardog tidigare idag!

Sorry Monica men Alma ville tydligen ta sina forsta steg pa amerikansk mark!

T som bevittnade det hela var alldeles tarogd.

Mammas lilla klutta kan snart ga alldeles sjalv. Var fasiken tog tiden vagen???

1 kommentar:

FaSussi sa...

Vad roligt att Prinsessan har börjat gå! Nu går det undan, när hon väl har fått smak på det så vill hon bara ha meeeer.
Vi har lika konstigt väder här hemma som ni har dock utan åska. Alla går omkring och är sjöblöta av svett för det är så fuktigt och 30 grader varmt. Inte så soligt konstigt nog.
Jag körde hem från Jämtland i går och det är inte roligt att köra själv i 60 mil men tur ändå att det finns AC.
Pella har tre! hästar att rida och sköta om denna vecka i värmen. Synd om de stackarna med flugor, mygg och bromsar.
Förstår att ni längtar hem. Hade trott att ni skulle åka runt lite mer och se annat än bara Omaha. Det spelar ingen roll vem man bor hos för det tär på en att bo tillsammans med andra på begränsat utrymme under en längre tid. Hoppas bara att ni inte blivit avskräckta. Tråkigt att Corey jobbar hela tiden. Har inte de semester på sommaren?
Har fått recept på världens godaste rabarberchutney. Lätt att göra, gott till grillat. Du ska få receptet när du kommer hem.
Är så stolt över Pella som fått betygen hemskickade nu. Det blev åtta! Mvg och resten Vg!
"Säg vad du önskar dig så åker vi och köper det. sa jag. Jag skulle vilja ha ridskor och nya ridbyxor. säger Pella då"
Ungar är underbara fast de är stora. Ni har så mycket roligt kvar med Alma.
Frågade om de sett ormen när jag varit borta.
"Ja, en halv.
En halv? sa jag.
Ja, på ängen, den hade ingen skärt och inget huvud. sa Pella"
Tredje döda ormen så det finns nog några stycken här...
Snart är ni hemma i svenska sommaren och vi längtar så.
Coola cowboyboots förresten. Haha. Bra "börja-gå" skor. Not.
Kram från FaSussi