Sidor

lördag 23 juli 2011

Äta ute

Ja på altanen alltså! Svalare här och så är vår altan underbar. Jag försöker få i mig en bit paj och tomater men är fortfarande mätt efter tant M:s och min lunch på grillad kyckling, potatissallad och bröd med tillhörande eftermiddagsfika vid halvfyra.

Alma sov i två timmar och innan jag gick upp och väckte henne gjorde jag kokt fisk med blomkål, broccoli och morötter(mixade) och redde en sås med smör, rismjöl och röd mjölk och en massa kryddor. Blev två lådor kvar att frysa in av det, sen är det bara tillsätta önskat tillsats av potatis, ris eller bulgur. Idag är det bulgur som gäller. Och dricka går utmärkt i nya "sugrörsflaskan".

Försöker att ge Alma hemgjord mat till middag men till lunch blir det fortfarande burkmat. Efterrättsburkar köper jag allt mer sällan, här äter vi frukt till efterrätt eller bär i frukostgröten.

Snart blir det en tur i kvällssolen med fina pälsklingen som fått nytt halsband idag(och en massa annat).

Published with Blogger-droid v1.7.3

Inga kommentarer: