Sidor

lördag 9 juli 2011

Fredag

Huvudvarken igar gjorde mig till en vekling som for forsta gangen nagonsin var tvungen att ga och slanga mig pa kna framfor toaletten. Trots att jag har lidit av migran forr har aldrig det hant, jag har bara varit ljus- och ljudkanslig och aldrig haft illamaende. Men igar passerades den sparren, det kom dock inte sa mycket och jag slangde mig pa sangen och var helt matt.

Maken och Alma akte ivag for att traffa ett par vanner, dottrar till Margie, medan jag lag hemma och softade. En timmes somn gjorde allt lite battre sa sen kunde jag faktiskt zappa lite och hamnade pa MTV och ett program om en ung tjej som led av Tourettes syndrom och hur hennes vanner levde med det och hur hon klarade av att borja pa college, det var riktigt intressant!

Maken kom hem och Alma fick grot och somnade. T lagade lite mat till mig sa jag fick i mig lite. Sedan satt vi uppe ett par timmar och pratade innan jag gjorde en flaska till ALma och gick och la mig. Natten var underbar, bortsett fran det galna hostanfallet jag fick vid halvtre. Det killades sa i halsen att jag holl pa att smalla av! Men sag tog ett par halstabletter sa gick killandet over. Dessvarre vaknade Alma till sa jag tog upp henne, bot bloja och sedan somnade hon om. Pa min plats sa jag lag pa kanten och forsokte hitta en bra stallning sa jag inte ramlade ur sangen. Hmmm... Flyttade pa henne nar jag horde att hon sov tillrackligt hart. Sedan sov hon till 5, fick valling och SOMNADE OM! Utan knussel! Hon lag och skedade med mig och krop narmare och narmare! Sa himla harligt! Det gor dock att min somn blir lite hackig, jag vaknar nar hon ror pa sig eftersom jag ar lite orolig att hon ska vakna och borja grata. Ett par ganger bonkade hon i huvudet i sanggaveln nar hon knolade omkring for att ligga bekvamt men jag kunde utan problem flytta ner henne. Hon sov till halvtio! Da vaknade hon, satte sig upp och borjade prata och sla mig pa armen.

Vi hade inget brod hemma sa vi slangde oss i bilen och akte till Village Inn for frukost. Maken tog crepes, hash brown, korv och bacon. Jag tog blabarspannkakor och trodde att jag skulle fa typ tva stycken men nar talriken kom in var det ett jattelass, med blabar i pannkakorna, pa pannkakorna och en stor klick vispgradde pa. Och sa tva baconskivor. Va?! Det var antingen det eller korv man fick till. Va?! Alma at grot och sa fick hon smaka blabar och pannkaka av mig. Jag at inte upp hela, det tog liksom stopp!

Alma somnade pa mig i soffan nar vi kom hem och sov i en timme. Det ar bra varmt idag och var 101 redan halvelva nar vi akte till Village Inn. Efter att hon atit lunch akte vi till kohl's for att losa in min Kohl's cash vard $20 som jag fick sist vi handlade dar. Kopte tre trojor (presenter) och betalade $4! Sedan akte vi till Baker's och handlade lite mat och flackborttagare, varldens basta!! Perfekt for matflackar pa barnklader.

Maken slangde i sig mat som han kopt (sallad) och tog sedan over Alma sov inte alls ville sova fast hon var sa trott sa trott. Jag tror att han lyckades eftersom det ar tyst darinne nu! T vantar pa C och tillsammans ska dom aka pa en minnesstund for en van som gick bort i veckan. Begravningen ar imorgon men C ska jobba och T aker med oss till Bob och Susan. T's foraldrar kommer att hamta oss har ikvall for dom har akt 2 1/2 timme for att bjuda oss pa middag. Ska bli trevligt.

T var pruttig nu nar vi kom hem. Klockan 16. Gor mig illa till mods. Var hemlangtan forenar oss som familj. Maste saga att fyra veckor ar precis sa laskigt lange som jag anade. Maken hade nog en hel del forhoppningar pa denna resa som inte alls blev som han tankt sig. Vi kan dock lagga den har manaden bakom oss med en manga fina minnen och framfor allt har vi vaxt samman annu mer och Maken har fatt en massa tid med Alma och pa ett helt nytt satt klivit in i papparollen.

Nu har lillfroken vaknat och sa fort T tar Sofia fran mitt kna dar hon suttit medan T gjort sig iordning ska jag och Alma ga och byta om.

Tva dagar, gott folk, tva dagar!

Inga kommentarer: