Sidor

måndag 25 juli 2011

Igår frågade jag pappa om han ville följa med på promenad. Så vi åkte bort till Hagen. Kom hem 2 timmar senare... Gick till Solbacken (genom skogen), snackade lite innan vi gick vidare. På Strålsnäs klippte Lennart gräs så vi stannade och pratade lite där också. Sedan gick vi mot bilen. Jädrar va ont det gjorde sista biten, för att inte prata om igår kväll!!

Ungdjur på Solbacken
Hämtade Syrran vid tåget igår, hon fick sina saker från USA och blev skitnöjd med BH:arna från VS. Great! Hade en fin dag! Alma stod länge medan hon pysslade i P&M:s pappersåtervinningskorg de har i köket. Det var nästan så hon höll på att vända sig och ta ett steg ända tills hon kom på sig själv och satte sig ner.

"Morfar, vill du ha blomman?"
Tant M kom och hängde med mig på kvällen. När hon åkt var huset likförbannat alldeles tomt och framför allt mörkt. Är ju fortfarande mörkrädd, ända sedan barnsben. Så jag intalar mig själv att det inte är någon fara men jag kan inte titta ut genom hallfönstret när  jag går upp ifall någon står där, går jag ner på toa på natten är det knappt jag kan titta in i vardagsrummet när jag går förbi... Larv!


Alma sov nästan hela natten, vaknade bara vidd halvtre och fick lite dricka och somnade om.Vaknade fem, fick välling, somnade om och väckte mig 8:20! Hon har sovit i egen säng de flesta nätterna sedan vi kom hem. Inga gråtanfall eller skrik på nätterna. Måste ha varit något lokalt för Omaha vilket jag är tacksam att hon har lämnat där. Har de senaste tre kvällarna även struntat i kvällsgröten, hon har fått välling innan hon somnar och hon sover nästa hela natten. Då hon vaknar till får hon lite dricka och sedan somnar hon om på en gång! 


Idag har det varit tråkväder och det i kombination med gårdagens promenad i rask takt har påverkat lederna idag och jag har känt mig som en gammal tant. Förbannar min sjukdom. 


Alma sover mycket. Fick väcka henne från förmiddagsluren, efter 1 1/2 timme! Sedan somnade hon själv i sin säng vid tre-tiden och jag fick åter igen väcka henne till middagen, halvåtta somnade hon för natten. Började läsa saga igår och hon somnar snabbt utan att behöva knussla. Bra grej där mamma!!

Hon har även prickar. I förrgår var det lite grann på axlarna. Igår lite mer. Ikväll är det upp i nacken och ut mot ena kinden. Små små prickar. Verkar inte klia, är inte torrt, inte varmt... Nästäppan nästan borta så jag vet inte om det hör ihop med förkylning. Har inte bytt tvättmedel och hon har inte ätit något "konstigt". Får se hiur det ser ut imorgon.

Nu ska jag hoppa isäng. Var nere på solariet en sväng tidigare ikväll. Vill fasiken ha lite färg, är det sommar så är det. Fusk eller inte... 


Blir det nåt badande här eller?
Sov gott alla!

 

Inga kommentarer: