Sidor

söndag 10 juli 2011

Nast sista dagen

Sent igar kvall kom Joe Smith hit for att C ringt honom for att fraga om han kunde folja med oss till Ait and Space Museum idag. Jag traffade Joe pa Old Mill for tva veckor sedan, jattetrevlig kille. Han vet MASSOR om stridsflygplan eftersom han arbetar med sant. Han foljde gladeligen med och vi papekade 100 ganger att vi aker klockan 10. C skulle jobba och T hade redan dragit i sig en halv flaska (homewreckersize) Mr Merlot och var an mer pruttig och upprepade saker och...ja. Vi gick och la oss vid midnatt men tyvarr fick vi inte sova sa ostort eftersom Alma bokade halva natten bredvid mig, vaknade ibland och satte sig upp och grat. Sedan somnade hon om...

Klockan nio imorse var jag sa trott att jag knappt fick upp ogonlocken nar Maken strok mig pa kinden for att vacka mig. Alma vaknade nar han tappade laddaren till kameran pa golvet och sedan var det bara att ga upp. Vi var duschade, pakladda, packade, atna och kara tio. Joe kom och vi bara vantade pa T. Tror att vi stressade ivag henne for Sofia har spenderat sin dag i sin (tjocka) pyjamas (med hela fotter) och det har varit 95 grader idag och hog luftfuktighet. Va fan.

Vi akte till museumet och det var jattehaftigt med alla plan, helikoptrar, rymdgrejor och gamla krigssaker. Ar svart att forestalla sig allt som har med krig att gora eftersom Sverige ar ett neutralt land. Efter nastan 2 timmar akte vi vidare till Cedar Creek och halsade pa Boboch Susan. Vi at pa deras lokala lunchhak och pratade och skrattade. Alma var trott men holl god min. Maken vann (plockade upp) en nalle at henne ur en automat pa forsta forsoket. Sedan akte Joe hem, han hade en golfrunda att ga (galen!!) och jag och Susan tog golfbilen hem til dom medan de andra kom efter i bilen. Vi fick en vaska av Susan som vi kan packa mer saker i. Suverant! Sedan plockade Bob fram en liten badboll till Alma som hon lekte med och var stortlycklig, hon varvade det med att klattra upp och ner for trappstegen i deras kok.

Vi satt och pratade en stund innan vi begav oss hemat. Det blev ett tarfyllt farval aven om jag holl mig tills jag satt i bilen. Bob blev tarogd nar han for tredje gangen kramade Maken farval. Fan va bokigt, samtidigt som man langtar hem sa vansinnigt sa ar det smartsamt att lamna vissa personer har.

Alma var vaken hela vagen hem men hon och jag slocknade lika snabbt bada tva nar vi kom hem och sov i dryga timmen. Nar hon atit slangde vi oss i bilen med T och Sofia och motte up Jason for lite mexikansk middag. Stora portioner och supergott! At inte upp allt och var anda sa matt att jag trodde jag skulle spricka. Ytterligare ett jobbigt farval. Skit!

Vi stannade pa HyVee och kopte valling till Alma och Sofia, jag kopte fardigpackade forpackningar som vi kan ha med pa planet. Kopte aven en Fisher Price-leksak som hon ska fa pa flyget eller kanske pa flygplatsen i NY.

Hon fick grot och sedan tog det intee lang tid innan hon somnade. Hon vaknade en svang men somnade snabbt om med lite rumpskak och sitt sleepsheep. Nar jag gick ut lag hon och kramade faret. Sotunge!

Vi sitter och tittar pa Stormchasers i morkret.. Ska snart ga och lagga oss, imorgon ska vi tvatta, packa, kopa sista presenten, ata luch med Jerry, kanske traffa Jenny och sen SOVA!

Vi langtar hem men ser inte fram emot flygresan eftersom den bara ar en sjujavla lang vantan pa att komma fram. Hoppas att inte planet fran NY ar fullbokat sa vi kanske kan fa en hel 3sits.

Inga bilder idag, klockan ar for mycket och jag orkar helt enkelt inte. Sa ar det.

Snart gott folk, snart ar vi pa svensk mark igen! Som vi langtar!

God sondagmorgon Sverige och godnatt ett varmt och fuktigt Omaha.

Forresten sa maste jag skryta - Jag ar sa otroligt stolt over mina systrar. De ar sa drivna och sa duktiga och sa jakla vackra att jag som storasyster kanner mig som ett trasktroll. Men kolla in det HAR - den hotta bruden i rott ar min minstasyster. Sa stolt att jag blir tarogd...

Natti!

2 kommentarer:

Fröken Isakson sa...

Vad duktig hon är din syster. Men vet du vad, du är minst lika vacker, hot hot hot. kram kram

Anonym sa...

Tänk snart får vi läsa med prickar igen! :D:D:D:D Längtar!!!! så efter er! Flyg nu säkert hela vägen över! Puss Tant M