Sidor

tisdag 5 juli 2011

Shopping, cheesecake och huvudvark

Vi gav oss av till Westroads vid halvett-tiden. Vi borjade pa Cheesecake Factory och bestallde in en varsin burgare med pommes. Var forsta burgare och vara forsta pommes under hela semestern! Alma fick en liten tallrik med skivad banan och nagra brodbitar som fick henne sysselsatt en stund, bara som god service for vi blev inte debiterade for dom! Harligt! Sedan varmde de Almas mat at oss sa hon kunde ata samtidigt som oss, perfekt. Till efterratt at vi sa klart cheesecake och jag ska forsoka laga upp en bild pa menyn imorgon, herrejosses! Alla mojliga! Jag tog en med vit choklad och hallontryffel och Maken tog en klassisk med jordgubbar. Men vi at inte upp for vi var sa otroigt matta! Med all den maten och hela tiden pafyllda glas med dricka gick det pa 350 kronor!

Sedan borjade vi shoppa! Jag kopte ett skal till min telefon, sedan gick jag bananas pa Victoria Secret och kopte massor men inga BH:ar till mig for dom har inte min storlek. Sedan fortsatte vi shoppa, Alma sov i vagnen en stund men blev vackt av nan amerikanska som inte fattade att man skulle prata i telefon och inte behovde skrika till den som var holl i den andra telefonen. COME ON!!!! Alma ledsnade sa det blev ingen shopping pa Yonkers.

Vi akte hem och gav Alma middag eftersom klockan hunnit bli fem. T och Sofia hade kommit hem och jag madde helt klart inte bra! Jag forsokte fa Alma att sova en stund men icke! Maken fick ta over medan jag lag bredvid och kande mig rutten, ont i huvudet ont i magen och sa trott. Trottheten an bero pa att en envis hosta fick mig att vakna klockan halvfem imorse och holl mig vaken eftersom jag var tvungen att ligga och snutta pa en halstablett sa jag inte hostade sa jag spydde! Men Alma sov inte, aterigen hennes somnpanik. Vid atta gav Maken upp med forsok och lekande och satte pa henen pyjamas och gav henne grot och sedan tog jag over. Hon somnade pa fem roda...

Huvudvarken slapper inte. Maken rostade ett par mackor till mig som jag petade i mig men jag kanner mig som en urvriden disktrasa. Inga askmoln men en rejal luftfuktighet. Hela kvallen har det pangat fyrverkerier och roken och krutlukten ligger nu tjock overallt. Imorgon ska vi nog shoppa lite till, vi har ett par till saker att kopa. Jag vill kopa en vaska till for att inte aka pa overvikt men Maken tycker att vi ska provpacka forst, Vi far val se...

Margie, en van till Maken, har kommit till Omaha for att halsa pa familj men aven Maken. Verkar som om det kommer att bli spackat schema fram tills planet lyfter!

Saknar min palskling massor nu! Saknar Sverige!

Ska ga och borsta tander och krypa till kojs. Hoppas pa att skallebanket har forsvunnit till imorgon. Hur har ni det? Inga kommentarer pa lange!

God tisdagmorgon Sverige, god natt Omaha!

4 kommentarer:

Rairai sa...

Jag har det UNDERBART! Var VIP på scen på Alice Cooper igår, fick träffa alla utom Alice själv då han var måttligt busy men han vinkade iallafall. :) På torsdag åker jag till Getaway Rock Festival med tidningen crankitup.se för att börja skriva om rocksaker igen!! Jag har det sååååååååååååå bra just nu. Men saknar er OTROLIGT mycket. <3

Mormor sa...

Här är läget under kontroll! Pälsklingen mår alldeles utmärkt. Får man huvudvärk av cheescake? Hade jag ingen aaaaaaning om! Yngve jobbar den är veckan sedan har han semester i 4 v. Vi hoppas på bra väder så att vi kan åka ut med båten och "motorcykeln". Längtar efter Er och vill se Alma gå. Nu skall ju RIII till Gävle som musik-recensent i slutet av veckan så då har vi en katt till i huset. 5 katter och 3 hundar: Menageri! I love it! Hoppas att Du mår bättre och att sista v. i Omaha blir bra. Såg på vädret att ni får varmt och "åskigt". Kram på Er allihop!

FaSussi sa...

Här gör vi allt för att inte deppa ihop över det tråkuga vädret. Det hänger i luften och duggregnar. Tredje dagen nu så vi längtar efter sol och båttur. Satte in mina trädgårdsmöbler på blocket igår och de var väck på 30 minuter. Åket och köpte ny soffgrupp med vit blank yta och fluffiga blå dynor. Jättefint. Pella sov i stallet i natt med en kompis så igår blev det bara tre !! turer till hästarna. Var i Sigtuna i söndags och gick omkring. Mycket vacker och mysig liten stad där alla små fina hus är olika. Påminner om Visby. Nu ska vi ut och spola ur carporten och tvätta bilar både ut och invändigt. I kväll är det allsång igen och det kan man bara inte missa. Vill träffa er så fort ni kommer hem men förstår att jag inte är ensam om det så ni får säga till när ni hämtat hund och vänt tillbaka på dygnet så kommer vi på tre röda. Fast vecka 29 är vi ju ute och åker husbil, tjoho vad jag längtar. Hoppas resten av sällskapet tycker det är lika kul som jag. Kramar till er alla från FaSussi

Anonym sa...

Andra semsterdagen. Igår bakade jag hela dagen så nu är det klart. Idag har jag varit med syster i Nyköping - vår årliga runda. Hitta inget speciellt men det är kul att titta, klämma och känna. Hittade lite blingbling på Ur & Penn som har rea.

Pappa har inte börjat med "sitt" hö än - det har varit mulet några dagar och regnet har hängt i luften så han har inte riktigt vågat, men från i morgon ska det tydligen bli uppehåll så då blir det väl av. Han har jobb så han klarar sig i alla fall! Ut kl 8 och kommer in för kvällen vi 21-22. Han é duktig han din pappa!

Hur mycket får ni ha med hem - tänker på övervikten? Får det plats i bilen? Behöver jag eller pappa ha släpkärra med? Det kanske blir jag som hämtar er - som vanligt beroende på väder!

Längtar.....
Puss och kram till er alla//Mamsen