Sidor

fredag 29 juli 2011

Sagoböcker

Tog en tur till Södertälje igår, vilket jag fortfarande undrar varför jag gjorde när jag vet att utbudet i butikerna är uselt och jag borde åkt till Skärholmen. Hittade således ingenting förutom lite smink och en jäkligt billig sjal på Åhléns. Men kollade en massa böcker till Alma. De sagoböcker vi fått har lite mycket död och skräck i sig kan jag tycka. Peter Pan ska döda Kapten Krok som i sin tur ska dränka Tigerlilja och hela tiden en varg som äter upp eller blir dödad. Jag censurerar lite då... (blir överöst med blöta god morgon-pussar medan jag skriver. Bättre finns inte!) Så jag hittade två böcker som verkar toppen!

Sen tog vi en cykeltur. Skulle ju bara testa. En timme senare kom vi hem, då hade Maken hämtat Wilma på sin väg hem från jobbet för hon var rätt trött och dessutom hade vi landsväg kvar och jag ville inte cykla med henne på den igår. Ont i rumpan efter sadeln kan man ju säga. Stekte pannkakor till middag och pysslade resten av kvällen. Vi tog ett varsitt glas vin och tittade på Hawaii Five-O innan vi gick och la oss i renbäddad säng. För en gångs skull har jag sovit med enbart påslakan inatt, brukar behöva lite tyngd men när det var 27 grader och tokvarmt har det gått bra. Ibland förvånar jag mig själv.

Idag är det Olov-dagen vilket tar familjen enligt tradition till Taxinge slott, i år följer alla tre systrar med vilket är lite sällsynt. Låter som om vägbanan är blöt när bilarna svischar förbi utanför, hoppas att det ihållande regnet som utlovats tar en pause under promenad och fikastund idag...

So long!
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: