Sidor

lördag 2 juli 2011

Jag ger upp...

Nu har jag suttit och forsokt fixa sa att ja kan ladda upp filmen fran filmkameran men icke. Formatet ar MP4 och man maste installera typ VLC pa datorn for att kunna se filmen men jag vill inte gora det eftersom det inte ar min dator. Sa jag testade att helt enkelt ladda upp filmen har anda men det tycks som att Blogger inte gillar MP4-filer heller for den stod bara och tuggade och tuggade och tuggade....

Igar var Maken hos tandlakaren efter att ha bitit sonder sin lagade framtand nar han at en nektarin och rakade bita i karnan... Han fick skriva pa en massa papper innan de kunde gora nagot eftersom han inte var fran USA och tandlakaren var skitskraj att bli stamd. Under tiden Anders lag i tandlakarstolen fragade de om han ville ha filt, nagot svalt over ogonen, en iPod, ett glas vatten... Med sig fick han en typ sportflaska med tandlakarens namn pa, perfekt att fylla med is och dricka nu till bilturen idag! Undertiden var jag pa Kohl's och shoppade lite! Sedan handlade vi, at "lunch" och Alma fick sova en stund innan Jerry kom och hamtade oss.

Jerry och hans fru Becka bor i Papillion (dar ocksa min van Nicole ar uppvaxt) och hade ett superfint och gulligt litet hus byggt 1926 men som var i topptrim! Det var pa tok for varmt for att sitta ute tyvarr sa vi at inne vid middagsbordet. Jerry grillade pa burgare och alg- och hjortkorv. Algkorven var UNDERBART god! Kryddningen var suveran och allt skoljdes ner med iskallt iste, mums! Till efterratt blev det fruktsallad och smarrig brownie. Sedan satt vi och pratade, Maken och Jerry tittade pa kort (Jerry har arbetat med att bygga om gamla bilar men har det bara som en hobby nu), och jag och Becky satt i vardagsrummet och lekte med en jattetrott Alma. Narr vi borjade packa ihop slangde sig Jerry ner pa golvet och krop omkring med Alma oc jagade henne sa till slut var badda helt blota av svett!

Utanfor var det massor med lightning bugs som blinkade sa Jerry fangade en och trampade pa den och da smetades deras lysande kolijox ut pa betongen och los likt karnkraftavfall gor pa Simpsons! Alma somnade i bilen, vaknade for att fa ren bloja och pyjamas och somnade om igen. Ingen grot ikvall, vi at inte middag forran vid sju och da at hon massor och dessutom en massa kiwi fran fruktsalladen.

Halvtolv gick vi och la oss, T akte till sina foraldrar redan igar och C va pa baren. Slocknade pa en gang, hade jattesvart att andas eftersom jag hade en massa slem sittande i luftroren som jag inte far upp. Tog en superdupermegagrogg bestaende av vatten och tva brustabletter innan jag gick och la mig. Brustabletterna innehaller aspirin mot feber (och aven ledvark eftersom de ar NSAID), upplosande medel mot tappta nasor och slemlosande mot hosta. Perfekt! Jag sov som en tok hela natten, vaknade till av att Alma lat men nar hon blev tyst ssomnade jag om. Insag nog inte att det var Maken som var uppe och fixade sa hon somnade om!

Alma har sovit lange nu pa formiddagen och sover an. Maken och C ar och jobbar, C har fatt ont i ryggen och handerna sa han ville garna ha lite hjalp sa att vi kommer ivag i tid. Senast 2 ska vi vara ivag och klockan ar strax efter lunch nu. Jag har inte packat eller kokat potatis eller nagonting, sabla filmformat som inte vill funka!!

Idag ar det svalare, det gar faktiskt att andas ute utan att behova kippa efter andan. Ikvll blir det lite fira eftersom T's hemstad firar 120 ar. De har fixat barnvakt till Alma men vi vill hellre ha henna med oss, sarskilt eftersom hon ar lite strulig nar hon ska sova. Imorgon ska vi, om vi hinner, aka forbi dammen som orsakar den stora oversvammningen av Missouri river. Vara vanner Brian och Florence nya hus star snart under vatten pga oversvammningen. An sa lange verkar i alla fall flygplatsen vara utom fara, aven om vi sag oversvammningen prevcis i narheten av landningsbanan.

Nastappan vill inte ge sig men hostan ar nagot battre. Alma ar i alla fall frisk och HOPPS, nu vaknade hon!

Maste rusa, nu ska liten badas innan vi ska packa hon och jag i vantan pa Maken och C!

Ha en harlig helg allihop! Saknar er beyond words!

Inga kommentarer: