Sidor

torsdag 29 december 2011

Skov

Kände redan igår kväll att det var stelt i nacken men anade inte vad som var på gång. Tog en kortison innan jag gick och la mig fast i förebyggande syfte för händerna som bråkat den senaste veckan.

Natten har varit fylld av drömmar där jag blivit halshuggen, slagen på nacken och en massa andra sjuka drömmar som jag nu på morgonen genast kopplade till skovet. För det var det som kom inatt; ett hejdundrande skov i hela nacken. Tack. Vid halvfem imorse när Maken gav Alma välling skulle jag tassa ner på toa men att ta sig upp ur sängen var ett smärtsamt projekt där jag mer eller mindre fick ta tag i huvudet och lyfta det. Aj. Tog en av Makens Naproxen i brist på mina egna Ibuprofen (Note to self: hämta ut mer medecin!) och hoppades på att det skulle lugna ner sig om jag låg i en timme till.

Hittade en vinkel då huvudet låg ok med kroppen låg väldigt obekvämt men jag lyckades somna om ändå. När Maken väckt mig innan han gick klappade han mig på huvudet och jag viskväste "rör mig inteeee" och förklarade varför.

Kom upp ur sängen 6:20, sisådär en halvtimme för sent. Tackade mig själv för att jag duschade innan jag gick och la mig igår så det var "bara" klä på sig och göra sig i ordning. Väckte lillskruttan som inte alls ville gå upp utan kröp ihop igen med rumpan upp i vädret. När hon väl vaknat och vi kom ner var hon på strålande humör idag!

Undrar om det är så att naprapatbesöket satte igång något, att det liksom blev slagg och följdfaktorer när han återigen fick knäcka ut ryggen.

Sitter på jobbet och poppar lite rock, försöker beta av så mycket jobb jag kan innan jag ska röra mig hemåt igen. Idag hälsade surkollegan på mig i alla fall, dock på ett lätt uppkäftigt sätt. Eftersom han igår meddelade att jag "inte skulle behöva lida så länge" kan man ju hoppas att det här är hans sätt att säga att det har lugnat ner sig. Det barnsliga beteendet är dock under all kritik.

Ha nu en fin torsdag gott folk! 

Förresten, idag doftar jag så gott! Vilket jag gjort de senaste tre dagarna eftersom jag fick 3 olika parfymer i Clean-serien i julklapp!

Doftar underbart alla tre!

1 kommentar:

Fröken Isakson sa...

Åh sötis, stackare. Hoppas du piggar på dig snabbt. Och älska parfymen. Kram och god fortsättning. Kram Linda