Sidor

onsdag 28 december 2011

Blinka lilla stjärna

Dagen har varit galen. Behövt ta duster och omåttligt med taskig energi och skit från kollegan som jag hamnade på kant med igår, han går dessutom och pratar skit om företaget med andra kollegor, inte för att de bryr sig men det skapar en dålig stämmning och tar så mycket av vår positiva energi som vi har i teamet. Vände mig till VD:n idag, han blev oerhört bekymrad och jag lämnade bollen till honom efter att ha gjort vad jag kunde. Dessutom är jag begravd i inventering, manfall eftersom folk är sjuka och skickas akut till kunder i Europa. Idag ville jag bara åka hem faktiskt. Då kommer min fina kollega A in och säger "vet du, jag tycker du gör ett kanonjobb och jag är så glad att du är här!". Oj va den kändes bra! Imorgon får det bli halvdag så Monica som ställt upp som barnvakt får lite julledigt också. Har stämt av med VD:n (han är ju min närmsta chef nu) och det var inga problem. Att ha en chef som är småbarnsförälder och älskar barn är ganska skönt ibland!

Gick tidigare för att åka till naprapaten och han sa att det är bättre men jag har helt klart lite låsningar i ryggen och har inte alls så bra rörlighet i bäckentrakten. Så efter lite knakande och streching fick jag med mig två övningar att göra hemma och en ny tid om två veckor! Merci! Köpte en julklapp till min "rumskompis" på jobbet, hon har ryggproblem och fick prova en annan kollegas liniment som hon gillade så den köpte jag till henne.

När jag kom hem hämtade jag min underbara dotter hos P&M. Maken kom hem och vi lagade till lite mat. Medan Maken plockade undan körde jag och Alma järnet med lite instrument fast det var nog mamma som spelade mest på xylofonen haha! Alma satte sig sedan hos sin pappa och läste böcker. Idag har hon sungit blinka lilla stjärna, man hör faktiskt till och med att det är Blinka Lilla hon sjunger. Skruttunge!



Att härma mamma när hon gör miner är också roligt, även om bilden är suddig så ser man att hon försöker! Att gömma huvudet i händerna är kul, särskilt när mamma frågar var man har tagit vägen och att mamma hoppar till när man tar bort händerna och tjoar DÄÄÄÄR ÄR ALMA. Då skrattar jag så mamma smälter! (Vi har mycket bus och hyss för oss under badrumsstunden på kvällen må ni tro!) Idag kissade Alma på golvet i badrumet medan jag var ute och la min telefon i köket. Hör bara "OJ". När jag tittar in sitter hon på badrumsmattan och pekar på den lilla pölen och upprepar "oj". Kan man göra annat än att skratta fast vi just försökt att få kisset att komma medan man sitter på pottan!





Går på knä!

Har suttit och fipplat med min fina dator, laddat ner lite program och "inrett" lite i favoriter och genvägar. Snart är det dags för andra delen av den filmatiserade Misterioso av Arnde Dahl. Väldigt bra och dessutom riktigt roligt att se Magnus Samuelsson i en större roll.

Delar med mig av lite bilder, nu ska jag skutta in i duschen. Ha en fin kväll!








Mina systrar och Alma på julafton.




















 
Alma bland julklapparna Foto:Moster Go

Vattenlek med bunkar, skålar och slickepott, slev och bakpensel!


Inga kommentarer: