Sidor

söndag 25 december 2011

Massage, laser och akupunktur

Alma vaknade sex så då gick vi upp. Sedan lyckades hon somna på mig i soffan och vi sov en timme till och vaknade strax innan åtta. Lagom trött mamma idag...

När vi ätit frukost gick Maken ut med Wilma och jag och Alma gick upp till hennes rum med leksakerna hon fick igår. Jag tog med mig min dator, lätt som en plätt och utan laddkabel! Så skönt! Medan ALma sprang okring och lekte satt jag och kollade runt på datorn, tills hon klättrade upp bredvid mig i sängen. Då satte jag på barnpogram på Youtube och hon höll på att somna bredvid mig, tröttfis!


Makens fynd på dagens promenad. Det är för fan juldagen!!!


Då kom Magnus, Makens kollega, med sina grejjor. Medan vi vuxna tog en kopp kaffe fick ALma lunch och sedan fick hon vara med en stund medan Maken la sig på massagebänken och fick en omgång. Frågade Alma om hon ville gå och sova och hon sa ja och nickade (!) så jag tog upp henne, la henne i sängen, satte på hennes sleepsheep och gick. Hon grät i en minut sedan var det tyst. Och har varit tyst i nära två timmar nu! Idag får hon sova hur mycket hon vill!

Under tiden hon sovit har Maken fått massage, blivit knäckt, fått akupunktur i både rygg och underarmar. Jag har fått laserbehandling på min skovande tumme, fått akupunktur i händerna (ouch!), och fått en omgång massage på ryggen. GÖTT!

Ett par av pappas kalla köttbullar ha slunkit ner i magen, annars är jag inte så hungrig alls idag faktiskt. Till frukost åt jag två ägghalvor som var kvar sedan går dagen.

Avslutar med en bild på den fina ljusstake som jag fick av Maken tidigare i år, tände de idag för att få lite mysstämmning även på övervåningen.


Ha en fin juldag, så snart Alma vaknar ska vi klä på oss och gå ut i solen!

Inga kommentarer: