Sidor

måndag 5 december 2011

Skitmåndag

Alma vaknade 2. Då stoppade jag i nappen, så somnade hon om. Sedan vaknade hon igen och Maken tog upp henne. Han ville ge henne välling redan klockan 3 men jag tyckte att det var lite väl tidigt. På mitt förslag la han tillbaka henne i sängen, och jag tog upp efter ett par minuter. Sedan låg hon och halvsov på mig och knöla ett tag innan Maken ledsnade och gick ner och gjorde välling. Säga vad man vill när klockan är halvfyra på natten men man kan liksom inte annat än smälta när hon först ligger och småsjunger och vickar på rumpan åt sin egen sång bredvid mig och sen så fort hon får se flaskan hivar ut nappen med en farlig fart och säger högt och tydligt TA TA (tack tack) och sträcker fram händerna. Hon somnade om i sin säng efter vällingen efter att ha legat och bökat en stund, Jag somnade också om men bultande huvud och värkande knä.

Idag är en sån där dag då man helst bara ska ligga i sängen.

Vaknar med feber, inte mycket men så där lagom för att må urk. Dessutom har vänster knä fått för sig att skova, så det har gjort att jag har vaknat till ur mina skumma drömmar inatt varje gång jag vänt på mig. Det är inte SÅ farligt i knät, jag har haft värre men att böja och stödja på det är inte skönt. Höger hand är också värre idag. Kul. Så takten slogs av på morgonen tack vare värk och feber, kom int eupp till pappa förän fem i sju. Hade frostat av bilen och tutade till jobbet. Hemma ligger nycklarna och kortet till jobbet kvar på köksön tillsammans med den där viktiga fakturan som jag skulle betalat idag. Suck.

Halt som rackarns i Åkers, ABS:en fick jobba rejält när jag lämnat Wilma på dagis och var på väg till jobbet. Kommer in mot rondellen i 40 km/h och då kommer det en bil så jag bromsar men det händer inget. Så jag gliiiiider fram på dubbarna och får stopp precis innan bilen passerar mig. Suck.

Nu sitter jag och huvudet känns som en gammal schweizerost; lite ihålig och lite seg. Är inte alls på topp. Fryser och svettas om vartannat. Har inte tid med feber! Har inte tid att vara sjuk!

Till råga på allt så håller jag på att förblöder, som varje månad. Och så kan jag inte släppa tanken på den där ursnygga tröjan på New Yorker som jag hittade igår.

Sa jag att det var en skitmåndag?

Fast å andra sidan så är det en underbar vindstilla decemberdag med frost som glimmar i morgonsolen. Alma är frisk och är hos A-L och är världens sötaste unge! Maken har sågat massor med gran i helgen så det täcker omkostnader för platsen och bensinen, känns kanon. Jag har inget sötsug utan klarar det här med LCHF galant om jag får säga't själv.

Ett försök till att få något gjort kanske? Ska sätta på Michael Bublés julsånger och försvinna in i följesedelsvärlden. Och nu svettfruser jag igen... Hua!

Ha en fin måndag på er!

Och grattis på namnsdagen Morfar!

Inga kommentarer: