Sidor

torsdag 15 december 2011

Fantomsmärtor i protesen

Även mer känt som migrän. Jodå, det var det som däckade mig igår. Alma vaknade vid två på natten och hostade hostade hostade. Vatten funkade inte så jag gick ner och hämtade en Semperdricka med sugrör eftersom jag vet att hon gillar att dricka med sugrör. Dessa drickor är ju även osötade. Så vi flyttade ut i våra älskade fåtöljer och där satt/halvlåg vi. Vid halvfem kom Maken med välling och då hade vi precis somnat. Redan då såg jag stjärnor av huvudvärken. Ringde och grät hos Maken och hade rejäl ångest för att vara hemma. Om jag bara sov en stund till så kanske jag kunde köra till jobbet? Men han sa att även Obama och Reinfeldt var sjuka ibland och då kunde även jag vara det!

Så jag klädde på en jättetrött Alma och gick upp till pappa. Av honom fick jag en av Monicas migräntabletter (TACK!), gick hem och drog ner rullgardinen och somnade som en stock!

Wilma väckte mig 10:23. Jag klappade på henne, hon gick och la sig och jag somnade om. 11:11 vaknade jag och led med Wilma som var jättehungrig. Så jag gick upp och gav henne mat och släppte ut henne en sväng medan jag gjorde frukost till mig; tre kokta ägg och lite Kesella med kokos och pepparkakskryddor. Sedan la vi oss i soffan och där låg vi och halvsov båda två hela dagen.

Wilma måste vara den bästa hunden någonsin. Igår var det som om hon märkte att jag behövde sova, hon hoppade upp med frambenen på sängkanten som hon brukar göra, slickade mig lite på kinden och gick sedan och la sig igen. Fast hon egentligen antagligen var superhungrig. Hon fick ingen prommis på förmiddagen utan fick gå ut själv en sväng på tomten och kissa och låg sedan bredvid mig i soffan hela dagen. Jag fyllde i och för sig hennes aktivitetsboll som hon fick leta sig fram till men det var också den enda tankegympan hon fick igår på dagen! Underbara hund!

Jag hämtade Alma vid strax innan fyra, hon var ju jätteglad att se mig. Inte. När Maken eller pappa hämtar är hon glad men när jag hämtar slänger hon sig på backen och skriker. Hon var supertrött så vi la oss i soffan och softade medan Maken lagade smarrig köttfärssås. När vi ätit öppnade vi det nya bokpaketet som innehöll en sångpåse bland annat som hon lekte med en lång stund innan badet. När vällingen var värmd var hon så otroligt trött och slocknade på en gång!

Huvudet susade rejält när jag tog med Wilma ut på en promenad, samtidigt som den friska luften fräschade upp i skallen. Tittade på Biggest Looser och Bonde söker fru och sedan gick vi och la oss. Hade förberett med en skvätt hostmedecin och vatten och mentalt förberett mig för ännu en sittande natt. 22:19 satte hostan igång, jag hade knappt somnat. Hällde i henne hostmedecinen och höll tummarna. Och banne mig, både hon och ajg har fått sova heeeela långa natten!

Litet hjärta när jag gick upp imorse, snarkade som en hel karl!

Så idag känner jag mig utvilad! Att vågen visade underbara siffror idag gör sitt till, att kollegorna skrev på Fejjan igår att de saknar och behöver mig på jobbet ökar på självförtroendet. Idag är jag på topp, kom och stjälp mig om du kan!

Sitter och äter päron på köksbänken efter att ha varit tärna i luciatåget hos A-L.
Ha en härlig dag alla fina!


1 kommentar:

Anonym sa...

Blev det ingen bild på Tärnaby?! :)

Tant M