Sidor

lördag 24 december 2011

Så blev det jul i år igen


Så blev det då äntligen jul. Inlägg har uteblivit på grund av ren tidsbrist i julstressen, Maken har jobbat sena kvällar med granarna, Alma har varit hos Pappa och Monica på kvällarna så att jag har kunnat åt och handlat. I torsdags skulle hon vara enda barnet hos A-L så då fick hon vara hemma hos P&M. Torsdag kväll spenderades med finaset tant M som hjälpte mig att slå in julklappar och rimma efter att vi ätit middag. Härliga vän! I fredags skulle jag ha jobbat men fick tid hos naprapat så då blev jag hemma, var på Ica Maxi halvnio och vilket kaos. Klarade av det jag skulle på en timme ändå!

Naprapaten knäckte och bände, öm som en idiot och ju mer kvällen gick igår så blev det allt värre. Alma var återigen hos P&M så jag kunde slå in julisar, städa lite och fixa fixa fixa. Sedan kom Monica och hjälpet till. Klockan 22 fick mamman i huset egentid i badrummet med färgning av hår och ögonbryn, en lång skön dusch med en rejäl date med fotfilen. Halvett kröp vi ner mellan i underbara sängen mellan våra nya fina lakan som jag råkade få med mig i kassen på IKA häromkvällen! Lila som den fina fondväggen! Love them!
Idag vaknade Alma halvfem. Somnade om bredvid mig men jag låg så konstigt att jag hade svårt att sova så det blev mest slummer fram till halvsju då ALma vaknade och eftersom jag lovat Maken sovmorgon så gick vi upp då. Chillade i soffan en stund innan vi satte igång dagen.

Grötlunch hos P&M, sedan hem och lägga trött Alma och sätta igång med iordningställandet av julmiddagen.

Alma vaknade alldeles för tidigt, redan efter 1½ timme. Snablar! Hon hade dessutom inte sovit färdigt utan var helt förstörd ett bra tag. Under Kalle vägrade hon vara still, för då kunde man ju somna. Öppna klappar fick jag göra åt henne, hon var för trött för att sitta och pilla (vilket hon inte skule ha varit enligt min plan). Hon fick jättefina presenter! 3 pussel, Fem myror, en Monchichi (som jag har letat! Så kirrade Syrran det!), DUPLO, ett sött förekläde, pyjamasar, jättefina handmålade tomtar, en mini-Kånken, en tamburin, en Emil-bok med mera. Själv fick jag ännu en fin berlock till mitt armband! Två böcker, en Party Lite-doftstaty, raggisar, ett par nya fårskinnstofflor (YES!), en lite surprice av Syrran som ni kommer att få veta så småningom. Och så öppnade jag det sista paketet. Och dog. Eller rättare sagt blev helt mållös! Maken har köpt en ny laptop till mig! Helt galet. HELT galet!!

Jag lyckades hålla en LCHF-jul. Jag åt i och för sig köttbullar och en prinskorv men annars var det rent LCHF. Och jag är så stolt över mig själv! Gjorde en sallad som jag åt istället för potatis och det gick hur bra som helst. Brännvinsosten som jag brukar ha på det allt för många mackorna hamnade på tallriken och njöts tillsammans med köttbullarna. MUMMA!

Vid ju tog jag med Alma som hade en ny julklappspyjamas på sig, snutten och vällingflaskan upp. När hon druckit ut vällingen sov hon.... Helst slut!

Syrrorna stannade till 22. D spelade spel med Maken medan jag satt och försökte lära mig Windows 7 som jag verkligen inte gillar. Alls. Men det är väl en vanesak. En underbar sak med datorn är att den har kamera så nu kan vi prata via SKype med C&T i Omaha!

Maken har somnat i soffan och jag är också redo för bingen. Bjuder på ett bildregn av blandad kompott, håll till godo och hoppas att ni har haft en härlig julafton, det har vi haft! Tack för det kära familjer!!





Mamma och jag i väntan på luciatåget. Min jobbmobil har dessutom åkt in i fodret...

Lussetåget!

Alma står hos A-L och sjunger...

... och gör rörelserna.
Alma försöker rymma från sin stolta pappa!
Alma hälsar på Moster Go i hennes kakkoo (traktor)
Busfrö!
Åker kälke hos A-L
Även julmat måste åka säkert!
Dagen innan dopparedagen, makaroner och köttbullar.
Vår julklapp till pappa, ett pussel på ett av de fina fotona vi tog i höstas.

Julfin tjej vid matbordet.

Tog sin pappas lilla snapsflaska och tyckte den var i lagom storlek för henne.
Tror att hon tyckte de tkalla var skönt, tre hörntänder på g...

Maken och Mamma

Syrrorna

Philip och Pappa

Strike a pose!

Alma fick nya badankor av Moster Go efter tips...

Nu gott folk stäner jag ner för idag och ser fram emot en heldag med min lilla familj imorgon med ett besök av Magnus som kommer och ska ta hand om våra ryggar! Längtar!

KRAM på er därute!






1 kommentar:

Mormor sa...

Tack till Dig o Anders för en fin julafton! Jag kan inte sluta titta i den fina kalendern för 2012, så fin, så fin. Likaså den härliga bilden på Er systrar (knasbollar). Jag älskar Er så mycket! Vi fick så fina julklappar och hoppas att de som vi köpt till Er uppskattas.
Kram