Sidor

fredag 16 december 2011

Lilla hjälpredan

Igår när jag och Wilma kom hem var Alma på ett strålande humör, gick dock snart över tyvärr och hon skulle bara bara bara vara i mammas famn. När jag släppt in Wilma genom grinden från hallen står Maken och fixar med maten med ryggen mot oss. Jag hänger upp mig jacka och kommer in i köket och då står WIlma och äter sin mat varpå Maken tittar på mig och undrar om jag gett Wilma mat. Eftersom jag precis kommit in i köket så var ju inte det möjligt. Bredvid Wilma står Alma, väldigt nära. Så tittar Maken på mig, tittar på Alma och tittar på mig igen. "Det är Alma som gett Wilma mat!" utbrister han!

Maken hade gjort igordning Wilmas matskål och ställt den på bänken ovenför hennes matplats, den hade Alma fått syn på och inom loppet av sekunder hade hon tagit ner den och ställt den i ställningen där matskålen ska vara. Och Wilma, labrador som hon är, åt förnöjsamt. De har ett särskilt samspel de där två!

Annars så var natten spännande, Alma vakande vid midnatt varpå Maken tog upp henne (=lönlöst) tills han tröttnade. Jag tog upp henne och la henne på mig och pillade henne på ryggen och till slut somnade hon och jag flyttade över henne till hennes säng. Då var klockan två. Maken gjorde välling någon gång vid fem. Halvsex börjar Alma hosta och hosta och hosta. Och kräks upp välling på kudden. Då gick vi upp. Hon var så trött stackaren att hon inte hade någon balans utan bara vinglade omkring. Mammas skrutta!

Kom iväg hyfsat och har en späckad dag att se fram emot på jobbet, tyvär med ett obligatoriskt möte som börjar halvtre och slutar först halvfyra (vilket jag tror blir fyra). Från och med idag är jag även granänka på heltid, Maken säljer nu gran ända fram till 23:dje. Och det är massor med klappar kvar att köpa och massor kvar att fixa!

Förresten! När vi var i USA köpte jag 2 par jeans av samma modell, den ena i strl 12 och den andra i strl 10. Idag tog jag av lapparna från 10:an och satte på  mig. TA-DAAA!! Grymt!

NU ska jag fortsätta jobba!

Ha en fin förmiddag!

Inga kommentarer: