Sidor

måndag 12 december 2011

Nu blev det så där igen!

Jag har ju haft saker att skriva varje dag. Men så blir det liksom inte av. Är stundom så bedövad av trötthet att det inte finns på kartan att slita fram datorn och sätta sig och skriva. Även om viljan som sagt finns.

Ett par snabba uppdateringar.

I onsdags kväll kom tant M över och hälsade på. Vi har känt varandra sedan första klass och hon var min räddande tärna på bröllopet, hon är min terapitant, hon är min bästa vän. Hon har IBS och ibland brakar hennes mage ihop. Det gjorde den i onsdags kväll så klart, när hon hade ätit. Så medan jag badar ALma så kommer hon in på toa och sätter sig och, ja, tokbajsar! Och varken hon eller jag bryr oss så mycket om det för et är så naturligt för oss. Ska kanske tillägga att under hela hennes resa med IBS så har det blivit en hel del skitsnack bokstavligt talat. Det har diskuterats färg, form, konsistens, mängd och allt annat som en IBS-are kan behöva lufta om! Kom och tänka på det imorse nämligen att hur många har så? Visst att man vet mycket om varandra men det här är något annat. Sen blev jag ytterligare full i skratt när hon hade skrivit en kommentar på Moster Go's blogg och skrivit under med "bajsande tant M". Vi har länge diskuterat om hon inte borde sätta in TV eller i alla fall ta med sig datorn in på toa eftersom hon stundom kan sitta där ett bra tag, nu har hon dock köpt en androidtelefon så nu surfar hon via den på sina sittstunder.

Tant M, finns bara en som du och jag är så glad att jag får vara din vän och vara med om allt tokigt! 
Hösten 2007

Annars har dagarna bara snurrat på för fullt, var som sagt på seminarium i torsdags. Mycket intressant och lärorikt, mycket ny information att ta med sig till sin arbetsplats och utveckla. Helgen har känts väldigt ensam nu när Maken är och säljer granar. Att händerna inte gör som jag vill gör det inte alltid lättare i vardagen heller, förbaskade reumatism. Och även om jag kan bli helt tokig på Alma emellanåt så är hon det mest underbara som finns, så är det bara!

Inatt har hon hållt oss vakna med hosta och kink. Bläk. Känner mig redigt mosig idag! Stekte kokospannkakor igår kväll till lunch idag. Åt två sådana till frukost igår och blev proppmätt så till lunch åt jag den som blev kvar och det räckte! Men hallå, smarriga kokospannkakor till frukost, hur lyxigt känns inte det?

I lördags var vi till M&Y och hämtade Grisen och Alma hade kramkalas med alla hundarna och med katterna med för den delen. När största vovven Gimli skulle på och pussas som han gärna gör, puttade hon resolut bort honom och gick och lutade huvudet mot Grisen igen! Sedan ställde hon sig också nedanför fågelburen i köket och skrek KA KA KA KA KA KA KA! Kan vara så att hennes mamma har lärt henne att fåglar säger Kra Kra, oavsett sort, och nu skulle hon ha sig ett samtal med pippin. Den stackars gula undulaten såg livrädd ut men roligt var det!

Märker att Alma sjunger mycket hos A-L för hon sjunger för jämnan hemma nu. Ofta kan man till och med tyda att det är "Blinka lilla stjärna" och hon gör rörelse till "Litet hus i skogens slut". Eller ja, hon sätter händerna ovanför ögonen när tomten tittar ut, hon håller på kinderna när kaninen säger hjälpa ack hjälp ack mig och hon håller händerna lite lustig när tomten säger kom ja kom i stugan in. Sötkorv!

Idag säljer Maken gran så idag hjälper pappa till att lämna och hämta, imorgon är det luciatåg (note to self, ladda videokameran ikväll!!!) och Maken jobbar som vanligt fram till fredag då det är grandags igen hela vägen fram till jul.

Och appropå jul så har jag en julklapp helt klart, idéer till flera och några som är typ klara. Ska nog gå den här julen också! Min önskelista, för det är verkligen en ÖNSKElista, hade jag tänkt att lägga upp i bilder här men har som sagt inte orkat/haft ro att sitta framför burken.  Ska förresten försöka fota mina julkort i år, gjorde ett gäng till igår när ALma sov, på helt fri hand ur eget huvud och de blev riktigt bra (om jag får säga det själv).

Nu borde jag nog ta och jobba lite, har lite DHL:are att boka...

Ha en fin måndag på er!

KRAM



2 kommentarer:

Unknown sa...

Det är underbart att ha såna vänner man kan vara sig själv med.

Jag är glad att jag har en sån oxå.

Kram.

Längtar oxå till morgon dagen för att se Noah i lucia tåget.

Anonym sa...

Love you gumman! Det är jag som haft turen att hitta en så bra vän som klarar av alla tokigheter. Å så roligt vi har trots våra "krämpor" som aldrig ska få vinna över oss!

Tant M