Sidor

måndag 31 maj 2010

Förbenade sjukdom!!!

Redan i lördags kväll kände jag av vänster hand så jag tog en Alvedon innan jag gick och la mig, var uppe 2 och tog en till... Söndag morgon var ok, lite stel men igen värkoch handen var klart användbar. Tills igår kväll. Efter en hel dag i köket som resulterade i köttfärspirger, filodegspirogger, kladdkaka, sockerkaka och en ny smak på sorbet så tykte min hand att det fick vara nog. Så för första gången sedan jag fick det utskrivet i höstas så tog jag en Citodon... Maken sov på soffan så jag kunde få lite space att böka runt för att ligga bekvämt. Tog en stund innan jag kunde somna men sedan bbörjade värktabletten ta på mer sätt än ett så sedan sov jag, när jag vakade imorse låg jag lika dant som när jag somnade. Och med en hand som jag ville kapa av vid armbågen! Så det lev ett SMS till jobbet, en Citodon till oh sedan låg jag och läste en stund tills tabletten gjorde sitt igen och jag slumrade till med hunden liggandes vid fötterna.

10 minter tog det att klä på sig, göra frukost blev också spännande... Nu kan jag röra tumme och pekfinger och det bultar inte så förskräckligt så jag hoppas att det håller på att ge sig. Går lite söligt att skriva här nu eftersom jag bara kan använda höger hand...

I torsdags var vi hos BM Kicki och lyssnade (150 slag/minut), mätte (31cm) och kollade järn (119!!). Vi bokade även in en massa nya tider, till och med tider efter BF! Jag har ringt och pratat med BVC och frågade om jag fick gå hos dom eftersom jag egentligen inte tillhör den BVC men jag lev jättebra bemött och var väldigt välkommen! Känns superbra! Har ringt och pratat med Carina barnmorska och bokat tid för psykoprofylaxkurs vilken blir i slutet av juni. Färskt i minnet med andra ord.

I fredags hade i aktiviteter med jobbet så jag hade med mig Wilma och efer en jättetrevlig kväll  med femkamp, god mat och mycket skratt kom vi hem strax efter 21. Då packade vi upp barnstolen jag var och hämtade innan jag åkte till jobbet. Fin men inte så som jag hade tänkt mig kanske. Nu har vi allt utom bebis! :o)

I lördags var det kalas för svåger Rob och sedan ut med tjejerna på middag och Mia Skäringers show "dyngkåt och hur helig som helst". WOW!!!! Letade efter en recension som sammanfattar lite vad jag tyckte och tänkte om föreställningen och hittade det överraskande nog på Expressen!? Råder er även att gå in HÄR och lyssna inte bara på hennes fina och berörande röst utan även på texterna som går rätt in i själen!

Igår kväll och imorse har Mini hållt låda så magen går i vågor, försöker at föreställa mig vad hon gör där inne, vilka rörelser hon gör mitt lilla hjärta. Man märker att hon märker skillnad på ljus och mörker för om man tar bort täcket och ska SE rörelserna; då slutar hon minsann! I förrgår sög jag in magen lite varpå Maken utbrister "vilka jäkla lökar du får när du gör så där!". Nä, dom är där hela tiden raring.... Inga lökar, det är vattenmeloner! Igår när jag visade magen när Mini höll på och härjade så tittade han och log och sa att jag hade en rejäl kula. Jo, det kan jag hålla med om! Ska försöka få till en bild på vecka 33-magen.

Dags att äta lite lunch och fnula lite på en måndagslista!

Kram

2 kommentarer:

Maria sa...

Jaså du har också pendlat i vikt tidigare - verkar nästan som att kroppen drar åt sig allt man äter nu mera. Jag vägde som mest 86 innan, gick ner till 75 men vägde nog 84 när jag blev gravid så det kommer ju definitivt bli över 100 - jisses. Men som du sa, hoppas det mesta försvinner med amningen. Iaf första barnet brukar man ju inte ha så svårt att gå ner efter, hoppas det gäller oss också!!
Vad har du för problem med handen? Det där låter ju verkligen inge vidare! Påverkas inte mini av medicinen? Hoppas det blir bättre snart. Krya massor!

Keeya sa...

Nej men stackaren, inte alls kul det där med handen :( Hoppas du blir bättre snart! Allt annat verkar ju toppen iaf :) Massa kramar till dig! <3