Sidor

tisdag 25 maj 2010

Å så var det tisdag

Som vanligt försvann helgen innan man knappt hann reagera på att det var helg! Fredagkvällen spendenderades tillsammans med tant M, lite grill, lite åsklyssning, hemgjord kiwisorbet och bara häng! Härligt!

Jag hade dock LÄTT vunnit Willvin-bloggens stegtävling om jag bara hade satt på mig stegräknaren i lördags morse. Skulle bara ta en liten promenad...... Sen gick jag lite längre på kringelikrokiga grusvägar i skogarna och när jag ändå gick tänkte jag att då kan jag gå bort till en av gårdarna en bit bort så får Maken hämta mig och Wilma där. Men jag tog av vid fel vägskäl så 2,5 timme senare och tydligen (enligt pappa) öveer en mil senare så hämtade Maken mig och en trött hund! Benen var inte svullna men ryggen; AJ AJ AJ!!! Så jag låg ute på gräsmattan och läste resren av lördagen innan det blev grillmiddag med Grannarna! Mycket trevligt!

Söndagen bjöd på regn och rusk och blåst! Maken jobbade mellan 9-13 så jag och Wilma rådde oss själva innan jag åkte till finaste Stina och fixade naglarna. Sedan åkte Maken och jag ner till Rönninge och åt på restaurang, lite lyx så där på en söndag. Gott och trevligt!

Igår var det jobb och sedan mys och prommis med Wilma på eftermiddagen. När Maken kom hem åkte vi in till Södertälje ohch köpte lite kläder till mig att ha på fredag då jobbet har en liten sommarfest men även till lillebrors student. Sedan köpte vi Minis åka-hem-från-BB-kläder! Vi botaniserade länge och väl på H&M och Lindex och hade jättekul! Sedan väntade middag och soffhäng och hemmagjord blåbär/hallonsorbet! HÄRLIG MÅNDAG! Måndagpeppen uteblev då jag helt enkelt sket i att sätta på dataorn alls igår!

Å idag regnar det.....

2 kommentarer:

Thea sa...

Grillning, promenader, gräsmattor, altaner, härliga grannar... jag LÄNGTAR tills vi har ett eget hus med gräsmatta o.s.v! Är så trött på tråklägenheterna.
Lyckost dig!

Alma och vi sa...

Ja vi har det ganska bra här på landet! <3