Sidor

onsdag 19 maj 2010

Underbara tisdag!

 Igår ringde jag till If Försäkringar och fixade barnstol. För 72 kronor i månaden hyr vi barnstol av dom de närmaste 48 månaderna från Minis födsel. Läs mer HÄR om hela konceptet, vansinnigt smart tycker vi i alla fall! Efter en härlig förmiddagspromenad med hunden åkte jag till jobbet och körde ett race. Kontorshuset är byggt 1982 och tycks sakna allt vad luftkonditionering heter för det står helt stilla i alla rum så med vidöppet fönster kippade jag mig igenom arbetsdagen och åkte hemåt vid halvfem i 25 grader och sol.

Hemma blev det middag på altanen (blodpudding, vitkål och bacon) och sedan gick Maken ut med hunden eftersom mina ben/fötter var så otroligt läskigt svullna. Så jag pysslade lite, hängde lite tvätt och satte igång operation rullgardin till sovrummet. Sedan hjälptes vi åt att sätta upp den och det blev jättebra! Med stödstrumpor på och med hund sovandes i knät blev det sedan The Mentalist på 3:an, en kopp kaffe och en biskvi på kvällskvisten. När det var dags för kvällsprommis med hunden gick jag med kikaren och spanade in 2 skällande rådjur på åkern bakom huset och ett ENORMT vildsvin på andra sidan vägen som bilarna stannade för att titta på. 22:15 och fortfarande ljust och 17 grader varmt. Svensk vår är underbar!

Sedan låg vi och pratade och klappade på magen som var i full gång hela kvällen, den riktigt skakade till emellanåt då Mini flyttade runt. Helt plötsligt börjar det puta på vänster sida där midjan en gång varit och blev alldeles hårt; en rygg kanske? Saknar dock min kropp, gillar inte att gå runt och vara en bjässe. Har gjort det en gång (utan graviditet) och lyckats ta mig ur bjässestadiet men nu är jag där igen! Saknar gymmet, saknar att pumpa muskler så det svider i kroppen...

Båda kunde konstatera att hela tisdag eftermiddag/kväll hade varit mysig. Maken hann få upp ännu mer gips på övervåningen och det premierades av min Pappa som kom upp på "besiktning" och konstaterade att det börjar likna något på övervåningen!

Letar besiktningstid till Sally.... Första lediga tid i krokarna häromkring är i början av juli?! Vill ju brumma nuuuuu!!! Sökandet fortsätter, någon måste ju avboka sin tid??

3 kommentarer:

Thea sa...

Kolla Uppsala! :) Har dom i Juni är det ju gyttans, så kan vi träffas samtidigt o fota ju. :) När jag ringde för att besikta min bil, fick jag en tid 1-2 dagar senare. :)

Thea sa...

Du kan t.o.m plocka upp mig ju! :D hihi

Alma och vi sa...

Pappa fixade en tid i Södertälje nästa vecka, sen ska den bara ställas på och försäkras. Och putsas lite! :o)