Sidor

måndag 10 maj 2010

Slöhelg, stegräknare och nässelsoppa

Helgen har verkligen varit härlig och gått i vilans tecken. Har sovit mycket, tagit låååånga promenader med hunden, lästoch gjort saker som inte kändes så jobbiga. Maken har stöttat jättemycket och vi har pratat massor om hur allt känns, känns så skönt! Känner mig mycket mindre stressad efter helgen även om vissa saker fortfarande känns som jättehinder. Som att åka till Ica Maxi och storhandla.Till slut följde Maken med och då gick det bra! Vi köpte lite roliga exotiska frukter som vi ska mumsa i oss ikväll. Igår kväll softade hela familjen i soffan ätandes choklad (dock inte hunden, hon låg och snarkade i mitt knä).

Idag arbetade jag mina 4 timmar (efter ett läskigt illamåendeanfall i bilen i morse samt obehaglig kramp i magen) och stängde sedan av datorn. Jag har världens underbaraste kollegor som frågar hur jag mår eftersom de har hört om min sjukskrivning och de som har småbarn tycker att jag gör helt rätt i att vila och lyssna på kroppen. Och de är ändå män!!! Jag har fått otrolig förståelse vilket gör att jag kan koppla av lite i situationen också!

Eftersom jag fortfarande inte lyckats masa mig iväg och införskaffat en stegräknare stannade jag på Rusta på vägen hem för där har dom allt,.inklusive stegräknare. Men jag kom även ut med en ny köksgardin, grillredskap till maken, grillspettssats och tvättmedel. Så hem, på med stegräknaren och sedan ut på nässeljakt eftersom Maken talat sig varm om nässelsoppa. Så hur larvig tror ni jag kände mig där jag stod i skogsbrynet med baken i vädret, med diskhandskar på mig och med sax i högsta hugg!? Sedan hem och rensa rensa rensa, koka koka koka och lagom till Maken kom hem var soppan klar. Den var helt ok och för att tillgodogöra mig järnet så tuggade jag i mig en apelsin till efterrätt.

Stegräknare 49:-, jo jag tackar! Gardinerna är ljusa och med lila och grönt (har grönt i köket) men jag har inte bestämt mig än om de ska upp eller lämnas tillbaka. Och så nässlor, hela diskhon full med nässlor!!

Lillskrutt där inne buffar för fullt, igår kväll ändrade magen form för en stund och ibland kan man känna en rygg eller en rumpa när det blir alldeles hårt på ett ställe på magen. Som sagt, det kommer att saknas när Mini sedan är här ute hos oss! 
TACK Maria och Keeya för era kommentarer!!!!! 

Inga kommentarer: