Sidor

måndag 10 maj 2010

Papparaport :)

Öser på så mycket tygen håller med renoveringen av våning 2.
Men det blir klart tills lilla ängeln anländer.
"För det har jag lovat alla 3 tjejerna i mitt liv"
Senaste MVC besök förra veckan var precis lika facinerande
som de tidigare.
Hjärt ljuden från" microfonen som överlevde jesus barnet" är lika känslostarka
för pappa som alltid.
Jag slås av tanken varje gång att det är vårat barns allra heligaste som hörs.
Nu har tanken fastnat att jag snart e far.
Jag ska vara en trygg famn till ett barn i resten av mitt liv.
En stadig axel när det blåser.
Allt det vettiga här i livet ska jag lära ut.
Mina egna erfarenheter och kunskaper ska jag försöka föra över till vårat barn.
WOW...
Vi kollade blöjor igår.
Bara för att veta vad dom kostar och hur många det finns i ett paket osv.
Positivt överaskad blev jag då min förrutfattade mening var att det skulle vara en djungel av
olika blöjor, modeller, prisklasser, stilar osv.
Men .....nä.
Ganska enkelt faktiskt.
Samma gäller ju nappflaskor, nappar, haklappar, våtservetter, puder unt so weiter...
Va e grejen med barn egentligen.
Baggis, ha ha.
Jag kommer vara störtskön som farsa asså.
-Käka myror, kittlar störtskönt i kistan.
-Jag ska lära dig allt jag kan.
Det här kommer att bli mitt livs äventyr, och jag e sååååå beredd.
Alla synliga framsteg som barnet kommer göra.
Fäster blicken, sitter upp, ler, härmar, osv.
Fanastiskt.
Kom igen nu och fortsätt utvecklas i mammas mage.
Men jag tycker att det kan ta 10 veckor till så jag hinner klart där uppe på 2a våningen..
Kram / Pappa
P.S: Jag älskar dig och din mamma

1 kommentar:

Maria sa...

Du kommer bli en världsbäst pappa! =)