Sidor

onsdag 5 maj 2010

Utskitet äppelmos, tårta och present i brevlådan

Min kompis tant A brukar säga att hon känner sig som utskitet äppelmos och jag tycker att det är ett så skönt uttryck! Precis så kände jag mig igår när jag satt i bilen på väg hem. Stannade till vid Plantagen och köpte lite ljuslyktor (9,90:- st!) till altanen samt blommor och presentkort till födelsedagsbarnet. Sen ett stopp på Ö&B där jag hittade 2 fleeceplädar á 29:-/st som blir perfekta att ha på altanen på kyliga kvällar! Sedan begav jag mig hem, tog en kopp kaffe på altanen och läste medan hunden låg på gräsmattan och knaprade på ett ben. Lite kyligt men ack så skönt! Sedan körde vi lite lek på gräsmattan, hoppade över lite hinder, lite balansövningar, lite bus... Hon gör mig så glad den där lilla svarta pälshögen!


Vittjade brevlådan och blev så glad när jag såg att det låg ett paket där i till mig från Willvin! Min fina fina skötväska har kommit och jag visade stolt upp den för Maken när han kom hem! Började genast planera innehåll! Vi brassade käk och pratade innan jag tog en skogstur med hunden i vårkvällen. Plockade ett par få gullvivor till Monica, det är liksom brukligt numer att det ska vara gullvivor på fikabordet på Monica-dagen. Men i år är de lite efter så pappa hade inte åkt och plockat på hans specialställe som han brukar. Jag hittade dock ett par få som var lite längre och "plockbara". Den doften..... MMMMMMMMMMMMMM!!!!
Sedan blev det födelsedagsfika hos Grannarna och lite planering för övervåningen. Mini kickade som en lite galning lååångt ner i magen och buffade och bökade. Kommer sakna det sen...

Blev en tidig kväll, båda var jättetrötta. I drömmarna skällde jag till och med ut mig själv för att jag inte tar det så lugnt som jag kanske borde och så drömde jag om jättelånga ormar som vi fångade på Grannarnas gräsmatta?!

På måndag startar UTMANINGEN som Petra tillsammans med stegräknarvinnaren Therese har dragit igång! Så i helgen blir det till att åka och köpa en bra stegräknare!

Dags att dra igång lite skön musik på Spotify och sätta sig med dagens Offset-redovisningsuppdrag!

Kram på er!

1 kommentar:

Sussi sa...

Hej kära svägerska och brorsbarn! Det är mysigt att läsa om era dagar och längta. Jag har inte hittat gullvivor än, men tycker att vitsippshaven är helt fantastiska. I bland är det tur man har hund, annars skulle man nog inte se denna vackra natur lika ofta. Vad kul att väskan kommit. Ska bli kul att få titta och klämma lite på den. Kram till er alla fyra!