Sidor

måndag 17 maj 2010

Migrän...

Kunde inte somna igår, vände och vred. Somnade till,  vaknade vid midnatt och var uppe. Somnade om, vaknade vid 1 och var uppe och drack. Somnade om, vaknade vid strax efter 2. Varm och Maken tog upp mer eller mindre hela sängen och dessutom snarkade han. Så jag petade till och bad honom vända sig men han gick ut och la sig på soffan. Jag var uppe och kissade och drack. Somnade om men vaknade av och till hela natten. När Maken väckte mig var jag mer eller mindre medvetslös och hade fruktansvärt ont i huvudet. Vanligtvis brukar jag få anfallen undernatten och vara på sluttampen på morgonen men nu var jag mitt i ett anfall och fy satan va ont det gjorde i skallen! Så jag tog en Alvedon och la mig under kudden och sov till 10:15 då Wilma slickade mig på foten och tyckte att det var dags att gå upp.

Mosig som få tog jag en dusch, matade hund, fick i mig en macka och begav mig ut på en stillsam promenad med svarta solbrillor på. SJÄLVKLART rullade Wilma sig i vildsvinsskit så det var bara att slänga in henne i badrummet och bada henne när vi kom hem. Efter det blev det ju till att torka golvet från badrummet och ut till altanen där hon sedan låg och surade. Efter det var det åter igen kört.

La mig i soffan och ringde till min kollega på jobbet och sa att jag inte kunde komma in idag trots att jag planerat att åka in i en timme för att fixa en akutgrej. Så hon fixade till det! Ska köpa blommor till henne imorgon! Sedan blundade jag lite på soffan en stund innan jag satte igång datorn för att ta reda på mer om If:s barnstolsdeal. maken kom och vi åt middag. Nu har det börjat svalna ute, var 20 grader i skuggan vid 17-tiden. Ska väl ta en tur med Wilma igen, på vildsvinsfri mark!

Hoppas på att få sova mer inatt...........

3 kommentarer:

Keeya sa...

Usch för migrän! Och att inte kunna ta ngt mot smärtan när man är gravid. Alvedonen hjälper inte mig iaf så värst mycket. Men ett litet tipps som har hjälpt mig något iaf. Ta alvedonen med cola. Koffeinet sammarbetar bra med läkemedel. Hoppas du mår bättre snart. Kram

Maria sa...

Usch din stackare... Låter som en jobbig dag. Hoppas du får slippa det nu. Skönt att du inte skulle upp och jobba idag i alla fall.
Sköt om dig!

Alma och vi sa...

Keeya - tack för tipset, ska testas!
Maria - Tack vännen!!