Sidor

torsdag 3 juni 2010

Härliga sommar!!

Nu är den här! 17 grader när man åker hemifrån på morgonen och igår stod termometern på 25 grader när jag kom hem vid 16:30! Syrenerna blommar och doftar underbart, likaså liljekonvaljerna! Var ute med Wilma på promenad igår kväll och gick igenom hästhagarna och i en av dom har sommarbetet påbörjats. Svalorna piper på himlen och löven i träden susar åter igen efter vinterns kala tid. SÅ HÄRLIGT! Maken och jag avnjöt en glass tillsammans på altanen INNAN middagen igår. Man får göra så när det är sommar har vi bestämt!

Men det finns ju helt klart en del nackdelar med det hela också. För att inte svettas ihjäl på nätterna har jag sovrumsfönstret öppet vilket resulterar i mygg. Note to self: fixa MYGGNÄT! Så inatt, trots öppet fönster och make på soffan, har jag sovit uselt pga värme och mygg. Vi har en fläkt som står på golvet men jag är lite rädd att dra igång den eftersom ligga i det draget inte är toppen för reumatism... Sen som svullnar mina ben så vansinnigt i värmen och nu som gravid har det bara blivit värre, igår var det som geleklumpar på fötterna igen. Så jag pimplar vatten eftersom tant A-C fick rådet när hon väntade en av änglarna att dricka mycket vatten för at t

Igår ringde jag dock till slut på blocket-annonsen jag hittat och blev så glad när grejjorna fanns kvar! Kom hem med följande:
Ett JÄTTEFINT bebisgym med Bamse och en knappt använd amningskudde. 250kr st, tyckte jag var helt ok.

Igår var jag även hos min gynekolog och blev vidare sjukskriven på 50%. Han är så himla häftig min gynekolog Per, han pratade om hur livet förändrades och att jag itne hade något att vara rädd för för jag skulle bli världens bästa morsa men han förstod mina tankar och rädslor, det var helt naturligt att ha dom! Tack Per! Efter lördagens föreställning med Mia Skäringer har jag dock tänkt en hel del och jag mår just nu bättre än vad jag har gjort på länge!

Dags att få lite gjort här på jobbet!

Ha en härlig dag alla läsare!

1 kommentar:

Maria sa...

Tråkigt att höra om din reumatism, hoppas du inte lider allt för mycket nu när du ju har en knodd att se fram emot. Du är ju jättenära nu, spännande!!