Sidor

onsdag 9 juni 2010

Taskig uppdatering...

Jag vet, jag har inte skrivit på ett tag men det händer så mycket annat så det känns ibland som att sitta framför datorn bara är onödig tidsförspillan!

Var hos BM Kicki i fredags och pratade lite om alla rädslor och tankar som snurrar i huvudet. För det är mycket som fladdrar omkring nu som jag inte får grepp om vilket inte gör stressen eller humöret märkbart bättre. Men hon lugnade mig så tryggt och sa att jag absolut inte är ensam i min situation och att mina tankar och funderingar är sunda! Skönt att få höra!

Helgen spenderades med tant A-C's äldsta ängel som sov över hos oss. MYS! Vi lagade mat, var ute med Wilma, tittade på film och hade en härlig lördagseftermiddag.  I söndags tog vi Mustangen till Torekällberget och gick runt där bland alla söta killingar och lamm, tog en glass och cruisade hem.

I måndags var vi tillsammans med ett gäng andra blivande föräldrar på en kurs/information på Oxbacksklinikens MVC som inriktade sig i huvudsak på amning men som även tog upp en massa kringsaker som svullna ben, kolik, samlevnad m.m. Som sist i tjejgänget så har jag redan hört mycket av det dom informerade om men det var ändå ett bra forum då de ville att VI skulle ställa frågor istället för att de bara skulle prata. De pratade även om hormoner och den stora gråtardagen varpå alla karlarna flämtade till!

Igår tog så lillebror studenten och tanken var ju att jag skulle ha hjälpt till med dukning och lite bak och lite allt möjligt men istället haltade jag omkring med tårar i ögonen hela förmiddagen eftersom jag vaknade med ett vansinnigt skov i vänster fot. Hälen var paj, hålfoten excisterade inte och inte heller yttre fotknölen. Under dagen svullnade foten ännu mer. Jag tog en Citodon tidigt på morgonen och sov 2 timmar (jag blir ju helt groggy av dom) och visst minskar den värsta bultande värken men... inte mer. Saknar mina Brufen som går in på inflammationen och dämpar den. Tårarna är förövrigt inte självömkan över att det gör ont, det är mer ilska över att det gör ont. Jag har inte bett om att få sjukdomen och jag HATAR när den tar överhanden över mitt liv. Framför allt är jag rädd vad som händer sen när graviditeten är över, i vissa fall blir det ju värre (dessvärre i många fall enligt min reumatolog).

I övrigt var gårdagen jättebra med sol, god mat, en massa rolig släkt och bara härlig helt enkelt! Maken tog Wilma på en långis och sedan tittade vi på film medan jag virkade färdigt kaninen och började montera den! Så snart ska jag börja på tant M:s sköldpadda som utlovat!

Mini har fått hicka allt oftare och magen hoppar och har sig. Ryggen gör sig helt klart påmind och det börjar bli tungt tidvis. Imorgon ska vi till MVC på kontroll och jag ska då spela in hjärtljuden med min nya telefon. Skulle även vilja spela in känslan av att ha Mini buffande i magen, även om det inte alltid är så bekvämt. Har kommit på mig själv att vara väldigt nyfiken på hur det lilla knytet ser ut! Kom ut nu så vi får se dig!!

Ha även hittat en JÄTTEFIN spjälsäng på Blocket som ska inköpas ikväll! JIPPIE!!

Stor kram på er från mamma och böljande magen!

2 kommentarer:

Rairai sa...

Lillmoster längtar efter Mini galet mycket! Herregud, jag ska bli moster!

Thea sa...

Jag vill också ha en virkad liten figur till mitt lilla Troll. :) Hihi, hade jag orkat virka själv hade jag gjort det. Men jag har inget tålamod och vill att det ska bli färdigt BUMS! :P