Sidor

måndag 14 juni 2010

Svusch så hade ett år gått!

2009-06-13

Igår firade vi vår första bröllopsdag! Egentligen så var tanken att vi skulle ha tagit in på hotell och haft myspys men båda kände stress över att vara hemifrån eftersom det finns så otroligt mycket att göra här! Så efter en lyxig frukost på sängen (baugettsmörgås med skagenröra, rom och snajdiga gurkskivor) och efter att ha fikat med Minis lillmoster med sambo och Minis morbror så städade jag ur min bil (medan Wilma låg nöjt i sin bur i bakluckan, hon gillar bil helt enkelt!) och maken fortsatte med utsidan och åkte sedan och tvättade den. Sedan åkte vi till Heron och åt lite på Foodcourten (romantiskt värre haha) och såg en TOTALT värdelös film; Kick Ass. 

Mini har börjat buffa neråt och kanske är det så att det är en vändning på g för rätt som det är så gör det skitont i hela bäckenet och att gå upprätt eller gå i överhuvudtaget är inte en allt för angenäm rörelse. Hon buffar och hickar och har sig som vanligt annars. 

Svärmor ringde mig härom kvällen och pratade lite, hon är orolig över mig och mina reumatiska krämpor. Vi pratade en stund om graviditet, svullna ben, nattfrost och lite allmänt ditten och datten. Mycket trevligt! Reumatismen fortsätter dock att dumma sig; igår började vänster axel spöka men det gav sig hyfsat under natten så idag är det ganska rörligt! 

I lördags gasade blivande fasters bil in på vår uppfart! Med en hel påse med paket och utdelning av bamsekramar! Fick så vackra saker och kläder till Mini som jag ska försöka fota och lägga upp, har bara inte riktigt blivit av... Tack igen!!!! Vi bubblade en stund (Wilma somnade tryggt med huvudet i S:s knä) innan Maken kom hem och fick se allt fint! Den handsydda solhatten och klänningen är bedårande och espadrillosarna är ju så FINA!!! 

Tröttheten har slagit till och jag är mos. Mos mos mos. I lördags kväll satt jag i soffan som ett litet kolli och bara grät för att jag var trött, jag var inte ledsen eller så utan tårarna bara rann ändå! Så Maken höll om och jag somnade till en stund mot hans axel innan jag masade mig till sängs. Maken och BM Kicki tjatar på mig och säger att jag ska ta tillfälle och vila nu när jag blir trött men det är lite svårt ibland, finns ju saker att göra hela tiden! 
Det har varit stor efterfrågan på magbilder från vänner på Facebook men jag vill inte lägga upp dom där. Här kommer dock lite nytagna bilder från igår. Idag traskar vi in i vecka 35!
(ja, jag har gigantiska bröst.... Haha!)

Ta nu väl hand om er! Dags för den här flodhästen att vila en stund innan det är dags för en tur med vovven! 


4 kommentarer:

Karin sa...

HERREGUD vilka jättetuttar! Större än magen! (Jag misstänker att det var sista gången jag fick tillgång till din blogg... :-D)

Faster Sussi sa...

Du måste försöka vila mer. Jag vet att det är svårt, hörde och såg ju hur det snickras varje ledig minut i huset men du hjälper bäst till genom att ta det lugnt så lille pappan kan koppla bort oron över dig. Och du är ingen flodhäst, jätte jättefin är du. Har ni kommit ihåg att köpa gips så att ni kan gjuta av magen? Det tycker jag är så fint. Det var så roligt att titta, klämma och känna på alla babysaker som sängen, väskan och vagnen. Vill att Mini ska komma nu. Kram

Thea sa...

Ja jävlar, de där är stora som ARLA-lastbilar ju. ;) Mini kommer bli nöjdans med så mycket mjölk du kan erbjuda! :)

Keeya sa...

Stort grattis igen på bröllopsdagen! Vilket fint kort på er! Och fina mag bilder för den delen. Ja jösses dina boobs är större än mina. Jag ska sluta klaga ;) Massa kramar till er!