Sidor

fredag 18 juni 2010

IKEA is the shit!

Halvtvå natten till igår väcker Wilma mig. Sitter och glor på mig och tycker att jag ska gå upp. Så jag gick och kissade, satte på mig fleecen och tänkte att hon kanske ville gå ut och uträtta behov för det har hänt tidigare att hon väckt mig av den anledningen. Så ut på trappen och hon springer iväg och sniffar och har sig men ingen "action". Jag sitter på altanen och är helt förstummad av natten. Det var innan fåglarna vaknade, hästarna hördes inte heller, inga bilar åkte förbi, knappt man hörde ljud från motorvägen. Natten var helt vindstilla och himmelen var förföriskt vacker, som svensk sommarhimmel kan vara om nätterna när den tänker bjuda på en fantastiskt solig morgon. Allt som hördes var hundens sniffande i aklejorna. 10 minuter senare tycker jag att det är dags att återvända till drömmarnas land och Wilma har inte alls samma åsikt för uppenbarligen är det nåt som har gjort spår i rabatterna för nosen går i 180! Så utan uträttade ärenden men med lite avslutningsgos går vi och lägger oss igen.

Men något drömmarnas land blir det inte. Ska fasiken fråga Doktor Snuggles om kartan dit! Ligger klarvaken med en väldigt aktiv bebis i magen som tycker att det är lagom tid på dygnet att köra breakdanceträning på.. Tack! Maken ligger och har små ljud för sig när han andas så jag kan inte somna av det. Det är varmt. Och huvudet ställer MASSOR med frågor på rad som det helst vill ha svar på på en gång. Men samtidigt kommer det upp en del ganska bra idéer så det jämnar väl ut sig. När jag väl halvsomnar drömmer jag om tornados och armbrytare. När Maken åker till jobbet ligger jag vaken i hopp om att sova en stund till. Vrider, vänder, vrider, suckar, vänder och till slut tycks jag ha somnat för jag vaknar 9:45 och skuttar in i duschen.

Vila, säger folk, sov! För snart kommer du få lite sömn. Ja? Vad har jag nu då?

Letade smultron i hästhagen på promenaden med hundskruttan. Hittade ETT som var rött på ena sidan... Men snart, snart! Wilma skuttar obekymrat i hästhagen, bryr sig inte om hästarna och knappt om de 2 oskygga rådjur som stod och blängde på henne när hon uträttade nr 2. Mattes duktiga!


Ledsnade på att bara vara hemma och tog mig i kragen och åkte till IKEA. I sakta mak tog jag mig igenom alla våningar och hittade förutom spjälskydd, madrass, lakan, filt, sovpåse, lampa till sovrummet och de obligatoriska servetterna även nya dricksglas och lite förvaringslådor att organisera med i skafferiet. Så 1½ timme, 1500:- och 2 liter inköpta jordgubbar senare begav jag mig hem till en glad hund. Tant M kom och berättade om sin anställningsintervju och åt tillsammans med mig och Maken. Tvättade det jag köpt och fick hjälp med lampa och iordningställande av säng, nu är det iordninggjort för Minis ankomst! Är smått kär i mitt badrum nu när vi satt upp fönsterfilmen också och jag har strykt 2 saker på att-göra-listan för nedervåningen. Kvällspromenad med hund, lite fika innan tant M begav sig hem för att packa för flugfiskehelg ( I KNUTBY!!!) och sedan lite zappande mellan värdelösa TV:program innan kudden ropade. MYCKET nöjd med mitt IKEA-besök somnade jag fort efter att jag lagt ner boken.

Simon & Garfunkel blandas med Uno Svenningsson tack vare Spotify och det är fredag! HÄRLIGT!!!

2 kommentarer:

TT sa...

Så skönt att komma hem till er och få i sig lite mat :-) Och alltid trevligt sällskap!!! :-) Ett av alla mina extra hem. Men lampan var allt lite knepig att få upp ;-)

Thea sa...

Låter som en bra fredag detdär! :)