Sidor

tisdag 22 juni 2010

The big mamas!

Jag flydde till Uppsala i lördags, bort från allt som hade med det kungliga bröllopet att göra och mot en underbar släkt! Kusin Thea kom med det suveräna förslaget till picnic och eftersom vi ses larvigt sällan för att bo så relativt nära varandra (Uppsala och Tierp ÄR inte på andra sidan jorden!) så var det extra trevligt. Dessutom passade vi på att ta kort på kusinmagarna där sysslingarna ligger och gottar sig.

Thea BF 101016, Jag BF 100725, Magdalena BF 100722

Jag har undvikit kameror så gott det går under graviditeten och när jag ser denna bild så är jag tacksam för att jag gjorde det valet; jag ser ut som en freaking VALROSS! Jösses! Visst har jag gått upp och visst binder jag vatten och det vet jag om men det är ändå ett litet sting när folk påpekar va rund jag har blivit i ansiktet... 

Hur som... Efter en mycket trevlig stund i Stadsparken for vi vidare till Farmor som har flyttat till en egen lite etta precis bredvid Gränby Centrum. Mycket fin och mysig lägenhet och Farmor var glad och skämtsam. Faster och Farbror och Kusin Belinda satt på balkongen med mig och Farmor och pratade om ditten och datten. Åkte hemåt på kvällskvisten och kom hem till Maken och en överlycklig hund vid 21. Trött och med svullna och värkande fötter slocknade jag utan problem så snart jag lagt huvudet på kudden. 

Måste tillägga att jag tog en sväng via Skärholmen innan jag åkte till Uppsala, köpte present till Kusin Thea och passade även på att titta in på H&M som jag hade hört hade jätte-REA även på mammakläder. Hittade ett par brallor för 100 kr som är sååååå sköna! 

Söndagen spenderade jag och Wilma hos mamma. Jag läste och vilade och bara tog det lugnt och skönt. Med mig hem fick jag en kofta och en mössa som mamma stickat, jättefina! Kom hem på sena eftermiddagen och spenderade kvällen i soffan med en trött Make, han och pappa har byggt en supersnygg trapp till vår altan och borta är nu vår provisoriska trapp gjord av lastpallar. 

Idag ska bilen lämnas in för montage av airbagmanövrering på passagerarsidan. 2500:- kostar det lilla ingreppet, tack tack.

Mini hade hicka igår och hela magen hoppade, det buffades och bökades runt och jag känner ju att det inte är en tillstymmelse till vänt än. På torsdag ska vi till BM Kicki och har inte Mini vänt sig då så blir det till att boka tid för vändning på sjukhuset. Halvpirrigt faktiskt. 

Att jobba blir tyngre och tyngre, att sitta 4 timmar på kontoret är faktiskt jäkligt mycket jobbigare än vad man kan tro. Fötterna och benen ser förskräckliga ut när jag kommer hem, så det brukar bli lunch med högläge innan en promenad med Pälshjärtat. Ryggen börjar säga att den inte tycker om allt för långa stående/gående stunder men inte heller vissa sätt att sitta på. Tack och lov har faktiskt min kontorsstol ett väldigt skönt svankstöd som gör att jag inte behöver flytta om mig allt för ofta. Pratade med personalavdelningen om att ta semester men de tyckte att en heltidssjukskrivning var på sin plats istället eftersom det är pga graviditeten jag inte orkar jobba längre. Och att säga att man inte orkar känns galet. För jag är ju inte sjuk, jag är bara trött på något oförklarligt sätt. Ändå inte "sovtrött" så ofta, mer bara trött i kroppen. Svårt att förklara. 

Längtar så efter dig nu Mini! 

// Big Mama


6 kommentarer:

Keeya sa...

Du din mage är jätte fin och du är fin hela du! Och vattnet du binder kommer du att kissa ut sen på bara ngn vecka. Sen om du är trött så är du det! Jag orkar inte heller lika mycket längre. Men visst förstår jag när du säger att man är ju inte sjuk utan bara gravid. Men får ändå komma ihåg att graviditet är en stor påfrestning på kroppen. Massa kramar till dig stumpan! <3

Maria sa...

Haha - nä du, det blir minsann ingen bikini här heller *ryyys* Känner mig helt enorm! Tycker som du, visst man går upp i vikt men varför är det ok att kommentera att man blivit tjock till en gravid när det ALDRIG skulle vara ok att säga så till en icke-gravid?

Du har BF på min 30-årsdag förresten =)

Felle sa...

snartär det dags, min lilla skrutt ligger o sover på min arm nu, annars brukar det inte vara poppis om mamma vill sitta en liten stund vid datorm..

jag kände mig enorm, även efter snittet, men första tre veckorna rasade jag, nu kämpar jag bara med att få bort fem kilo till =)

Men helt klart, passa på att vila, sen ska han/hon äta var MINST var tredje timme dygnet runt första dagarna, o då är man trött ;) be om heltidssjukskrining!!!

mariavivianne sa...

Hej! Vilken trevlig blogg! Hoppas du får må bra och att allt går finfint med Minis ankomst! Strunt i hur du ser ut nu, det är tillfälligt ;-) Kram från en fyrabarnsmamma!

mariavivianne sa...

Hej! Vilken trevlig blogg du har! Hoppas du får må bra och att allt går finfint med Minis ankomst! Strunt i hur du ser ut nu (tycker för övrigt att du ser hur bra ut som helst :-)) det är ju övergående! Varma hälsningar från en fyrabarnsmamma i Uppsala!

Alma och vi sa...

K - Tack!! <3 Massa kramar till dig oxå!
M - Håller med du! Och 25:te är ett mycket bra datum i övrigt, jag fyller 25:te augusti! :)
F - Du är duktig du, följer dig lite på Armsportelite... Kram på er!
V - Va kul att du har hittat hit och tack för dna ord!