Sidor

onsdag 30 juni 2010

Saker och ting börjar falla på plats....

...allt utom Mini!

Börjar med att be om ursäkt för att jag inte har skrivit i bloggen på ett tag, det har varit en del annat som har tagit upp tiden och jag har faktiskt inte haft datorn igång på över en vecka! Vet ju att det är några frekventa läsare i alla fall!

Förra torsdagen var vi hos BM Kicki för kontroll. HB hade gått upp till 129(!) trots att jag fuskat med Niferex. Tackar Arlas järnberikade GODMORGON-juice för det fina värdet istället! Sedan klämdes det på magen och lyssnades på hjärtat. Mini låg med huvudet nenåt vänster men inte fixerat och hjärtat som pickade på i ca 150 slag/minut låg högt ovanför naveln vilket även det indikerar att hon inte alls ligger som hon ska. Så ner till Gyn för ett snabbt UL för att konstatera att huvudet var där BM misstänkte (?) och heltidssjukskrivning, sedan upp till BM igen som ringde till Södertälje sjukhus och fixade tid för UL och ev vändning på måndag 5/7. Sedan hem och vila!

Jag hoppas att UL visar att Mini ligger som hon ska men som hon har snurrat runt och bökat och haft sig de senaste dagarna så har jag inte allt för höga förhoppningar om att det ska vara på plats... Men det ska bli spännande med ett UL till i alla fall!

Som sagt så är jag nu sjukskriven på heltid vilket är vansinnigt skönt eftersom min kropp är stor och tung och vattnet jag binder plågar mig. Känns som om jag går på bollar och jag kan inte ens ha vigselringen på lillfingret nu. Spänner och stramar och stackars Wilma får inte alls så mycket långa promenader som förut, skämde bort henne rejält igår med ett besök hos Djurmagasinet i Tyresö som slutade på 1100 kr! Köpte bland annat en aktiveringsboll som blev klart godkänd när jag kom hem!

Midsommarhelgen var väldigt lugn och skön med dagsfirande hos tant M:s bror tillsammans med en massa härliga människor och kvällsfirande hos Grannarna. Mina fötter och mitt bäcken tyckte att flodhästar ska inte hålla på att ha skoj utan hålla sig hemma så det blev inte som planerat men lev en mysig och härlig dag ändå med fint väder och inte en droppe regn! Resten av helgen förflöt i samma lugna tempo.

I måndags var jag inne på jobbet och "avslutade" lite. Kändes jättekonstigt. I går var jag i Tyresö och fixade naglar och handlade lite. När jag kom hem dog jag i soffan med min tillfälliga elefantsjuka. Idag hade jag tänkt sova till 8 men det var liksom ingen idé, det här med sömn börjar bli redigt överskattat. Upp och åt, tvättade, virkade och softade med vovve innan vi gav oss iväg på en promenad i elljusspåret i Salem. Testade nya, fina kopplet jag köpte igår som är 3,5 m långt och det var jättebra! Fröken vågade sig dessutom ner  lite i vattnet även idag! Mattes badkruka...

Nu ska jag lägga mig i hängmattan på altanen en sväng innan mina fötter exploderar och innan jag rinner bort (nej jag klagar inte, jag konstaterar bara fakta!). Forstätta virka på Minis filt och bara ta't lugnt innan Maken kommer hem.

Kram på er!

2 kommentarer:

Maria sa...

ojdå, hoppas verkligen bebisen rättar till sig då... Min kompis blev överlycklig när hennes låg på fel håll så hon fick kejsarsnitt. Men alla är vi ju olika. Skönt med sjukskrivning också, du tar igen det med vovven när du är ute o går med vagnen sen ju. Vad nära du är nu!! =)

Sussi sa...

Äntligen sjukskriven! Nu kan du varva ner och börja förbereda dig själv och ditt hem för att det snart kommer hem en ny liten familjemedlem. Jättejobbigt med all vätska du samlat på dig. Man har ju ingen lust att ligga med benen i högläge hela dagarna.
Kram!