Sidor

onsdag 10 augusti 2011

Uppdatering

Ja jag skäms lite över att inte bloggen blivit uppdaterad men det har varit mycket att komma igång på jobbet, att bara ha ett par timmar med Alma på kvällen, med kalas, med livet... Ja ni förstår säkert.

Måste ju bara få berätta! Jag har vunnit!! Jag ska ju på Mammabloggkryssning 27-28 augusti och på deras hemsida har de haft tävlingar med olika sponsorer varav en var med Allt för föräldrar där man skulle tipsa om en produkt som de saknade i sin webshop! Jag tipsade om en diskkorg som C&T hade till alla nappar till nappflaskorna. Så smart att lägga ner alla nappar och tillbehör i en korg och sedan in i diskmaskinen. Så i fredags kväll när jag nattat Fabian, som spenderat helgen hos oss, så kollade jag min mail och där var ett grattismail från Johanna som är grundare till Mammabloggkryssningen.

Jag har vunnit en resesäng, en grind och en myggjagare! Helt otroligt!

Helgen har varit underbar! Fabian har sovit över, våra fina familjer och vänner har varit här, det har bakats och fixats, Wilmas 3-årsdag har firats med tårta, vi fixade hallfönstret i fredags när jag var hemma... Här är ett gäng bilder på bland annat kalas och gårdagens firande av vår lilla 1-åring!
Tack alla för fina presenter och fina minnen!


Mammas linslus!


Kusin Pella kom och firade

 Jag bakade tårtbottnar och fick hjälp av Monica med fyllning och grädde, sedan hällde jag på glitterströssel i olika färger.

 Bara hemakat!

Första paketet....

 ...innehöll en borsflagga!

 Sen åt Alma tårta!

 Tårtan är godast att äta direkt från tallriken som Wilma gör!

 Paketöppning

"Vad är deeeet?"

Klossar från Morfar och Monica!

En telefon från Morfar och Monica

Mamma hjälper till att öppna det stora paketet från FaSussi med familj och Farmor & Eric.

 Wow! Ett kök med massor av saker i skåpen!

 "Salladen ska ligga på bänken!"

Nästa stora paket från Mormor & Yngve. Fabian övervakar.

En gungko!

Fast kartongen är minst lika rolig! När mamma hade skurit så det blev fönsterluckor kunde jag leka tittut med Moster Go!

Sen lekte jag, FaSussi och Pella med köket.

Moser Go fick gå loss med kameran...

Kalasets yngsta, Edvin med sin vackra mamma Maria.

Wilma fick en tom godispåse som skulle göras till konfetti!

9/8 2011 1-årsdag och paket från mamma och pappa

 Heeeeej!

 
 Stapelbara sköldpaddor med ljud!

Sen hämtade pappa den stora presenten; en Bobbycar! 

A-C, Fabian, Hugo och Nelly kom och firade med paket. Nelly hjälpte till. 

 Sängkläder till dockan.

 A-C hjälper till med dockan som skrattar när man kastar upp den i luften. 

 Fika!

Jag och Fabbolito busar.

Cooling!

 Tar med sig dockan och går!

 Mamma killas!

Alma tog flera steg i följd igår, närmare 20 vid ett tillfälle. Idag kom hon gående mot mig i köket när jag kom hem, vilken lycka för både henne och oss. Att se hennes utveckling är helt underbart! Hon har dock varit otroligt mammig hela kvällen, vilket jag inte haft något alls emot utan snarare tvärtom. Saknar henne jättemycket på dagarna, även om jag håller mig sysselsatt och ser fram emot utmaningen som ligger framför  mig på jobbet. 

Hon håller på att få kindtänder, de har redan tittat fram och det är möjligt att det är det som har gjort att hon har varit hängig och trött idag. Hon var aningens varm när jag kom hem också.. Maken var så söt idag när han ringde mig på jobbet och frågade om det var vanligt att hon var mer trött fast hon sovit 50 minuter mitt på dagen! Nja... hon kanske inte sovit klart. Eller så kanske hon inte är kry! Så de vilade lite och Alma sov i ytterligare 1 timme och 20 minuter! Kan även vara vädret som påverkar henne, det har vräkt ner idag med åska tung himmel. Vädret är riktigt höstlikt med endast 17 grader på dagen och en helt annan typ av luft, friskare liksom. Hoppas att det vackra vädret kommer nu, i alla fall uppehållet så pappa och de andra lantbrukarna häromkring kan få in skörden så att den inte regnar bort. 
Dessutom är inte sommaren slut än på ett par veckor, både jag och Syrran fyller år på sommaren och det är ju snart vi fyller! Tjoho! 

Har för övrigt hämtat mina tre par glasögon idag från DirektOptik i Södertälje. Jädrar, är det så världen ser ut? Haha! Bilder kommer på de olika bågarna, men jag är galet nöjd och jag vet ju att jag egentligen inte behöver ha glasögonen hela tiden men att kunna sitta framför TV:n utan att kisa och ändå se allt suddigt är som en helt ny upplevelse! 

Har även snöat in på min nya CD med Black StoneCherry, lyssnar på den på väg till och från jobbet och på jobbet. Så galet bra! 

Nu lite mys med gubben, en dusch och sedan sängen. 

P&K på er!








Inga kommentarer: