Sidor

tisdag 30 augusti 2011

Förbaskade skitapp!

Jag har en app som har funkat jättebra länge, det är bara vid ett par fåtal tillfällen som den knasat och ibland får jag inte upp inlägg på grund av vår usla täckning här på vischan men annars så är jag nöjd. Nu har den gett upp. Försökte 100 gånger både igår och idag med olika inlägg men det går banne mig inte!

Så jag skiter i den och ska försöka hitta en ny. Jag som ville lägga upp bild på Alma och direktblogga från blodpuddingsfesten vi hade igår som slutade med ett omedelbart bad för Alma som hade blodpudding ÖVERALLT! Gott verkade det vara i alla fall!

Ville ju lägga upp en bild från tandläkaren i morse men det gick inte heller. Skrot och skräp!

Har världens bästa kollegor som hjälper mig att trucka, lasta, lossa, plasta, fixa, mäta, väga, dona... De får dagarna i kaoset att kännas mindre hopplösa när "de" på kontoret gastar. Idag fick jag mer eller mindre en utskällning helt obefogat, av något som inte ens var aktuellt men de ville ändå vara säkra på att sakerna blev gjort så då uttryckte dom sig lite plumt och klampade rejält i klaveret för att tjäna guldstjärnor hos den här donnan. Dessvärre tog jag med mig utskällningen i huvudet hem. Gillar inte att bli skälld på, det gör väl ingen, med det stör mig så galet mycket det som hände idag. Som att dom inte litar på att jag kan göra mitt jobb, de känner inte ens mig!

Skitsamma, här är lite glada nyheter:

Alma stortrivs hos A-L och det är helt underbart! Idag har hon hittat pojke M (som fyllde ett idag) och dagen till ära hade hon hällt en spade med sand i nacken på honom när de lekte i sandlådan. Min tös det! När Maken hämtade kom hon springande från sin lek med pojke M och klappade sedan A-L på kinden när hon skulle gå hem. Hjärtat! Hon somnade i armarna på Maken när han la ner henne i sängen när de kom hem! Helt slut! På eftermiddagen sov hon i 20  minuter innan Maken väckte henne lagom tills jag kom hem, sedan var det fullt ös fram till halvåtta. Ikväll har jag letat efter bilbarnstolar på Blocket, måste ju ha två till. Har även scannat av utbudet på regnställ och brallor på Tradera och slängt in några bud.

Det var den första bra nyheten. Den andra är att jag ska och träffa underbara Maria Montazami på tisdag! Hon hade en tävling på sin blogg om biljetter till Make Up Stores event på Globen Annexet då de firar 15 år och i samband med det även släpper Marias alldeles egna läppstift. De 15 första som mailade fick plats på listan och det är klart jag ville gå och fick snabbt ett mail tillbaka! Så jag och Moster Go ska dit! Fick även veta att min barndomsvän syster ska dit och vara sminkös, hon är så duktig, kolla in hennes blogg så förstår ni vad jag menar!

Sitter och kollar lite på Linas Matkasse också mitt i allt. Vi har det där vanliga "vad-ska-vi-äta"-problemet. Många irritationer och många missförstånd skulle nog undvikas med det. Men är det bra då? Nån som vet? Tänkte passa på nu när jag har ett erbjudande som följde med i Dagispåsen. Tyvärr levererar inte Tasteline hit annars hade jag gärna även testat det erbjudandet som vi fick på kryssningen. Södertälje var inte deras grej helt enkelt. 

Nä om man skulle pallra sig in i duschen, tänkte försöka att inte försova mig imorgon. Idag ringde tre, TRE, larm men ändå var det Alma som väckte mig strax efter sju, fick stressa som en blådåre för att hinna till tandläkaren! Gah! Är ingen morgonmänniska, sängen är så otroligt skön ju!

Sussa gott alla söta!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå Snygging!
Tack för toppentrevligt sällskap på kryssningen!
Vi har testat Linas i ett år ungefär. Har paus just nu då jag försöker köra med viktväktarna. Vi har varit supernöjda. Har lite bönor över i skafferiet bara, men det är för att jag inte gillar det så bra. Annars har vi gillat det mesta. Testa en vecka eller två, det är det värt. Dessutom blir det billigare, för man handlar inte en massa strunt ;-)

Karin sa...

Vi har haft Linas sen i vintras tror jag. Är väldigt nöjda. Bra mat, ekologiskt, nyttigt. Jag har det även nu när jag är själv för att slippa hänga med näsan i frysen varje eftermiddag och sluta med att äta mackor till middag.