Sidor

måndag 22 augusti 2011

Aj aj aj!

Inatt drömde jag om att jag skulle få massage men att jag var så öm i axlarna att det inte gick. Sånt kan man drömma när man har skov. Kroppen har själv förstått att det minst smärtsamma sättet att ligga på var med armen över huvudet så så har jag vaknat flera gånger inatt.

Skovet blev sjuttioelva gånger värre på morgonen/förmiddagen då hela bröstbenet låste sig och att röra sig blev en vansinnigt smärtsam historia. Jag skrattar samtidigt som tårarna rinner och skrämmer Alma med mina hoooooooooooo som kommer när jag försöker röra mig! Sa jag att jag hatar min sjukdom?

Bombade med YTTERLIGARE 5mg kortison och dagens andra antiinflammatoriska och efter ett tag gick det bättre.

Alma sov ju inte så länge på förmiddagen, sisådär 20 minuter. Så hon har fått härja lite här medan jag och Maken började leka med hennes klossar hon fick i födelsedagspresent. Vi byggde torn och den som välte förlorade och den som vann fick börja på nästa torn. Vi skrattade gott!

Efter en matvägrande lunch höll Alma på att somna i mitt knä medan vi tittade på National Geographic (älskar alla sådana kanaler!) som visade ett superintressant program om tornados. Då kom mamma med Wilma och fika bröd. Så vi fikade lite, jättegod krans med mandelmassa! Alma fick smaka Djurkex från Semper Småfolk. Mums tyckte hon medan hon åt en fågel, en katt och en kanin!


Gick och la henne i sin säng och nu har hon sovit en timme, tog nog inte många minuter innan hon somnade i sällskap av hennes lilla lamm och snutten.

Jag sitter nu här och skulle egentligen kolla min mail, både den privata och jobbets. För det har ju jag gjort?! Nop. Jag skulle ju gå in och kolla paketen (mina VINSTER!) som är på väg till mig, fick ett idag med följesedel i på alla artiklar men ingen avi eller något mer i skuffen på brevbärarens bil. Nähä?

Maken snarkar i soffan, jag laddar upp 156 bilder på Fuji för framkallning och Alma sover fortfarande.

På lördag ska jag till Farsta centrum och hämta en dagispåse i samband med Loppi.se! Gå in på hemsidan och anmäl er ni också!

(Bild hämtad från Tinas Facebooksida.)

På återhörande!! Ha en fortsatt fin dag!

Inga kommentarer: