Sidor

tisdag 16 augusti 2011

Lite mobilbilder och BVC

Laddade ner en ny app härom kvällen som jag nödgat var tvungen att testa på Alma vid ett flertal tillfällen i helgen, lite roliga bilder blir det allt!

Skörd på gång.

Läsestund

Klappa Wilma!
Pussa Kossan Muuuuuu!
Trött tjej gosar med "snutt".
Morfar visar Alma hur man rensar ogräs från grusplanen.
Ute och går!
Min kollega Ari har satt upp en bild på mig på dörren till "nya" kontoret. Med det tejpat över Erik som går i pension nu... Ari nöjd, jag mindre nöjd...

Gladfis!
Alma och Alma läser!
Lagar stekt ägg och svampsoppa till mamma, idag bjöd hon pappa på stekta maracas; en delikatess här på Fogelsta! 

Maken och jag möttes upp utanför BVC, vägde och mätte och han leka lite på rutschkanan i väntrummet innan Christina kom och hämtade oss. I boken skrevs det in 10592 gram och 79 cm. Hon fick en spruta i vardera ben och det är inte alls som förra gången, det märks att hon reagerar som ett barn och inte som en bebis. Nu ikväll när jag badade henne skulle jag ta bort plåstrena på låren men så fort jag petade på dom skrek hon rätt ut. Mammas klutta! Hon var lite gnällig ikväll men ingen feber eller så som de varnar för när det får vaccin. Hon är en stark tjej!

Hon går mer och mer, liksom glömmer sig att hon ska krypa! Dockan och täcket hon fick av A-C används mycket (TACK A-C!). Dockan ska ligga i gåvagnen, sedan ska den få välling och så lägger hon på täcket och går med vagnen! Mobiltelefonen vi köpte i USA öppnar hon och om man säger hallå hallå sätter hon den till örat (hur vet dom?), hon lagar mat på spisen för fullt, pratar och pratar och pratar fast det inte är mycket till ord. Wilma heter nu Giis, skrattet kommer mer och mer och när jag kommer hem från jobbet ler hon så mitt hjärta håller på att spricka av lycka och sträcker sig mot mig. Idag såg jag för första gången hur hon ställde sig upp från huk, Maken säger att hon började med det förra veckan men jag har inte sett det under helgen. Var tar tiden vägen? 

Jag är vansinnigt trött. Det är mycket nytt på jobbet, det rycks och slits och möbleras om och lärs och bärs och ut och in och fram och tillbaka... Men banne mig vad roligt det är! Igår var det kramkalas på vårt lilla kontor när en kollega kom ut och blev så glad att se mig så han kramade länge länge och sedan var han tvungen att kramas lite till! Sedan kom nästa härliga kollega och vi slängde oss i varandras armar på en gång! Låter kanske helt sjukt för vissa att vi gör så men vi trivs bra ihop på jobbet, vi kramas, vi klappar på axlarm vi bryr oss. Och jag älskar det. Finns en enda nackdel med mitt jobb och det är avståndet även om det bara tar 35 minuter att köra. 

Annars har jag suttit och surfat skor på Bramdos efter att vännen ZW la ut lite länkar på Facebook häromdagen. Har lagt en massa finingar i kundvagnen men kan ju inte köpa alla, är ju inte miljonär! Ett urval? Var så goda! 



Wildflower 849 kr

Gabor 1499 kronor

Clarks 1299 kronor

Converse 1499 kronor

Sixtyseven 1299 kronor

El Naturalista 1299 kronor (hjärta röda skor)

Skor till Alma, Superfit 399 kronor
Maken har just zappat in Copycat på nian men jag funderar på att ge min frusna kropp en varm dusch och krypa ner i sängen! Natti natti gott folk!!

3 kommentarer:

Linda sa...

vilken rolig app- vad heter den?

Petra / Popetotrora sa...

Vad roligt att du gillar filten jag virkat!! Mönstret är från en bok jag har hemma. Om du vill kan jag skicka dig en kopia. Maila mig i så fall. petranuhma@gmail.com.

Ha det gött!!

emelie,mamma till en busunge o en prinsessa sa...

vilka fina bilder på lilla tösen =)

inte långt kvar till kryssningen nu, visst ska de bli kul=?