Sidor

söndag 21 augusti 2011

Farmor lilla farmor

Alma vaknade tidigt imorse, 4:30, och tyckte att nappen var ett uselt substitut för en flarra lagom mysigt varm välling. Så vi gick ner, böt blöja och fixade lite välling. Maken syntes inte till så han somnade nog då när jag var nere och sa åt honom att försöka sova. Då var klockan halvtre... Alma fick vällingen och somnade om. Yes! Kändes dock som om hon vaknade efter fem minuter men när jag tittade på klockan var hon 7:22! Hoppsan vad tiden går fort när man befinner sig i drömmarnas värld.

Bjöd in P&M på frukost, så ofta vi ätit där så var det vår tur nu tyckte jag. De pratade om att åka till Uppsala för att hälsa på Farmor och eftersom Wilma inte är hemma och Maken behövde vila så följde vi med. Vi åkte när Alma sovit middag och kom fram lagom till lunchtid för henne. Hon har haft nåt fnulig för sig med maten de senaste dagarna, vill liksom inte äta ordentligt. Nej det ska trugas lite, mutas lite, byta mellan frukt och mat (varannan sked) eller dricka llite mellan tuggorna. Ibland funkar ingenting helt enkelt! Idag fick vi böka lite med lunchen men clementinerna i Budapeststubbarna som Pappa köpt med sig var det inga problem att få i sig!

Vi språkade och umgicks, Alma härjade, jag diskade lite(fast jag inte fick), Alma ramlade och slog i huvudet och fick jordens bula medan jag var på toa, Pappa provade strumpor och sen var Alma så trött att vi begav oss hemåt vid 16. Hon somnade efter en stund i bilen och sov i en halvtimme...

Sedan försvann kvällen i ett huj! Efter grekiskt till middag badade Alma under uppsikt av Monica, jag snabbdammsög kök och vardagsrum, Maken gick upp och la tröttisen med en flaska och hon somnade på nolltid, jag gjorde fläskfilégryta, pratade med chefen om att jag måste vara hemma imorgon också och mailade till jobbet och svarade på några mail. Sen skickade jag nio tävlingssvar till olika HÄRLIGA tävlingar med Mammabloggkryssningen (inte ens en vecka kvar!) och chattade med tant M och laddade upp bilder från dagen, Facebookade, läste bloggar och nu sitter jag här med ett rejält skov på gång i bröstbenet. Ska bara skriva färdigt detta och sedan släpa mig till sängs. Även knäna knasar och skoven gör mig så trött och förbannad. Jag har sagt det förr men säger det igen, jag tycker inte synd om mig själv när jag får skov eller över att jag har den här sjukdomen. Jag blir bara så arg över att den finns i mitt liv och att den påverkar mitt liv så pass som den gör. Men det skulle kunna ha varit värre och jag är ack så tacksam över att jag är så pass lyckligt lottad att den, peppar peppar, inte är värre än den är. Just nu.

Här är lite äldre bilder och bilder från idag.

Majs!
Dricka ur pipmugg är väl ingen konst!
Mamma läser Totte för mig!
Pappa har byggt en fin sandlåda som vi premiärlekte i häromdagen! 
Roligt!!!

 Hej hej Giiiiis!
 Vad har du för rolig leksak? (När Wilma ska "döda" leksaken så skakar Alma också på huvudet!)
Min fina familj! Älskar er så!


 Nestlés smoothies är ett perfekt alternativ till mellis!
Att Alma sen är om möjligt ännu sötare när hon dricker ur sugrör gör dom ännu bättre!

 Balkonghäng i Uppsala
 Farmors fina pelargoner
 Son och Mor
 Ute och går men tröskeln till balkongen var knepig..
 Söta!
 Jag och tösen min! Mina Timberland-brillor idag, de är skönast.
Farmor ville att pappa skulle prova ett par strumpor hon hade så hon böjer sig ner och tar med sina förstörda händer av honom strumpan och sätter på den andra. När hon sett resultatet satte hon på honom hans strumpa igen. Mamma är alltid mamma även om man är 84/61 år... Alma undrade vad hon gjorde med morfars fot! 

Nu gott folk ska den här donnan gå och lägga sig. Förhoppningsvis blir det en date med tant M imorgon och så kommer min lilla Wilma-gris hem, orolig för henne när hon inte beter sig som vanligt... 

Sussa gott alla fina där ute!


1 kommentar:

Fnulan sa...

Hej tjejen
Vilken sötnos, lik mamma?
Jag smyger runt hos alla som ska på kryssningen. Men har säkert glömt alla tills vi ses ;)
Snart dags....
Kram