Sidor

lördag 13 augusti 2011

Finbesök

Idag kom min kusin Tina på besök tillsammans med hennes Börje och döttrarna Linda och Nova. De bor i Tierp och vi ses inte allt för ofta. Alldeles för sällan helt enkelt! Måste ändras! Vi fikade och pratade en massa och hade jättetrevligt i solen på altanen. Jag frös dock...

Däckade 21 i soffan igår efter en vansinnig eftermiddag på jobbet och två glas rödvin till middagen. Sov i en timme innan vi gick till sängs. Halvett vaknade Alma. Maken tog upp henne och vi försökte trösta på alla sätt. Till slut satte sig han i fåtöljen utanför sovrummet och satte på TV:n. Funkade inte. Och jag kunde ju ändå inte sova. När han efter sjuttioelva suckar kom in och satte Alma i sin säng och gick ut på trappen för att lufta av sig sin frustration tog jag över. Satte på The Proposal med fina Ryan Reynolds och gungade med Alma i fåtöljen. Inte tvinga. Pratade med henne och hon taggade ner och tittade. Fällde henne bakåt och började skaka rumpan lite. Hon somnade! Själv satt jag kvar och tittade färdigt och gungade varje gång hon gnydde i sömnen. Gick och la mig fyra bredvid en snarkande Make som även tagit över sängen och därtill gav mig en armbåge i pannan. Somnade inte förrän någon gång efter halvfem och sen var det inte långt till morgonvällingen. Istället för att låta henne få den i sin säng där hon brukar somna om valde Maken att ge välling i vår säng. Utan omsomning... Sparkar i ryggen, snurr snurr snurr, prat prat... Vi gick upp åtta.

Maken har snickrat ihop en superfin sandlåda idag, stolt över honom!

Grannarna har fest och musiken förs över veteåkern upp till oss och det rycker i partytarmen. Längtar till kryssen!

Tröttheten slår ut lederna och höger hand är helt fucked up just nu så pga smärta lägger jag ner telefonen och sover lite.

Hoppas kindtand i kombination med fullmåne inte får samma effekt inatt som igår natt... Puh!

Natti natti!
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: