Sidor

tisdag 22 november 2011

Måste..få..sova...

Alma bökade inatt, Maken tog upp henne strax efter klockan fyra. Vid halvfem fick hon välling och Maken gick upp och kvar låg jag med Snurre Sprätt.

Till slut la jag henne i hennes säng, då somnade hon. Suck. Maken kom upp och sa hejdå, jag kommer ihåg att han klappade mig på pannan men inte så mycket mer. Klockan ringde, stängde sömndrucket av den. Och somnade om. Vaknade av ett SMS, Maken som ville försäkra sig om att jag inte försovit mig. 6:08. Jo det hade jag ju.

Påbörjade den eviga jakten på något att sätta på mig. De kläder jag har är sedan innan jag blev gravid, vissa sedan innan jag träffade Maken till och med. Så just nu är mina kläder gamla och noppiga, trasiga, urblekta för små eller för stora. Ruttnar. Någon som känner för att bjuda mig på en shoppingtur?

Var så trött när jag satte mig i bilen så när jag kommer till första korsningen får jag panik för att jag inte får i tvåan. Men tvåan var ju redan i och jag skulle lägga i trean. I nästa korsning, när jag åker på motorvägen, missar jag helt att växla och fick nästan motorstopp! När jag väl var på motorvägen vaknade jag till och var mig själv men jag kände även när jag kom till jobbet att det kopplar lite långsamt i huvudet idag. Kanske ska ta in på hotell och sova. Kanske ett SPA med en eftermiddagsbehandling. Bubbelbad. Ååååå va det vore fint.



Inredning från Rånäs slott. Fokus står på sängar och mysig miljö just nu!
Dags att sätta igång och få något gjort. Tre kokta ägg till frukost, glömde majonäsen hemma så det blev lite torftigt. Ser fram emot lunch!

Tjing så länge!


Inga kommentarer: