Sidor

tisdag 8 november 2011

AWARD!

Jag har fått en fin award från Kristiina, eller Muminmamman som jag kallar henne eftersom hon pratar finska med sin dotter Lovisa.

Måste bara berätta lite om hur jag och Kristiina känner varandra för jag tycker att det är lite häftigt. När jag planerade mitt och Makens bröllop skaffade jag ett konto på Bröllopsguiden.se och träffade snart på ett gäng tjejer och vi följde varandra på bloggar och inlägg. Vid den tidpunkten hade jag inte den här bloggen utan skrev bara om bröllopet på Bröllopsguiden. Vi hittade varandra på Facebook och snart förstod vi att vi båda var gravida. I våras träffades vi för första gången över en lunch på Jimmys och hade då våra små töser med oss. Det klickade. Nu i höst träffades vi en stund till på Barnshopping.se's event, vi hann inte sitta och prata så mycket men det spelar ingen roll för det känns som om jag har känt henne hur länge som helst. Frågade Melissa om det där och det kan faktiskt vara så att vi har känt varandra i ett tidigare liv (ja jag tror starkt på att det kan vara så).

Snart flyttar Kristiina med sin familj till Tullinge, då blir vi ju nästan grannar!! Bara så du vet gumman så betyder du mycket för mig även om vi bara setts två gånger!

I awarden  ingår även att svara på fem frågor.


1. Varför började du att blogga?
Jag hade en annan blogg innan jag skaffade denna, en blogg där jag skrev om ditten och datten. Denna blogg var mer menad för att skriva om allt som hörde graviditeten till, för att Almas släkt skulle kunna följa resan och för att jag själv skulle kunna spara det som en dagbok.

2. Vilka bloggar följer du?
De som står i listan till höger samt ytterligare ett par. Mest mammarelaterade bloggar men även Carl Bildt och Fredrick Backmans.

3. Vilken är din favoritfärg?
Allt utom Svart, grått och brunt. Är inne i en lila/rosa periiod nu tror jag.

4. Vilken är din favoritfilm?
Vår DVD-samling är hyfsat stor och i den får många favoriter plats. Jag gillar The Wedding Date lika mycket som Blåsningen med Robert Redford och Paul Newman. Eller varför inte DaVinci-koden? Eller kanske Bourne-filmerna....

5. Vilket land/länder vill du besöka och varför?
Vill självklart åka tillbaka till Omaha snart och träffa vår "andra familj" och resa runt lite mer än vad vi gjorde den här gången. Åka Route 66 ska vi ju göra när jag och Z fyller 50 (eller hur gumman!). Bland annat skulle jag vilja uppleva Frankrike på ett annat sätt än vad jag gjorde sist, se Italien lite mer, åka till rötterna i Estland, rida på Irland, åka runt i Skottland, gå på kinesiska muren och bara ta en badsemester någonstans som Grekland, Kanarieholmarna eller nåt!

Nu är det min tur att dela ut awarden och jag tänker till ge den till Tant M, min nyfunna vän Jennie, Qicki, Maria (alternativt hennes andra blogg Marias söta saker som är värd ett besök!!!) och min kusin Thea.

Nu ska jag och hunden gosa i soffa, Maken har gått och lagt sig så det är bara vi som är vakna.

Natti!

2 kommentarer:

Anonym sa...

YEEESSS!! Eller så åker vi när A blir 50..behöver vi inte vänta så länge;-)
Pöss Z

Keeya sa...

Finaste finaste du! Håller så med dig och skall bli så kul att bo närmare varandra! Vi flyttar in runt den 12:e december så det är snart! PerArne för att jag har en sjuk humor ;) haha vet ju inte ens om det är en pojke eller flicka ;) pusss finaste!