Sidor

fredag 4 november 2011

Bööööööööööööö så trött

Alma var krasslig igår kväll; hes och hostig. Men fortfarande ingen feber. Att vara hemma för mig skulle bli kämpigt eftersom jag sitter med alla följesedlar som ska inlevereras nu när vi stängt månaden och öppnat nästa, om inte jag inlevererar kan inte inköp/ekonomi boka några fakturor och då jobbar vi liksom stopp och det har vi inte tid med nu! Så jag åkte tillbaka till jobbet och var där 19:30. Då var några kollegor kvar och skruvade på ett av panikprojekten men de gick efter en stund och jag satt alldeles ensam. Satte igång Spotify och Rock-mappen, tog tag i hög efter hög och strax innan 22 var jag klar. 22:01 gick jag ut genom grinden och åkte hem! På 2½ timme hade jag hunnit med mer än jag skulle ha gjort under en hel arbetsdag då jag fick sitta ostört och köra!

Innan jag gick och la mig öppnade jag mina änglakort som äntligen kommit med posten. Jättefina med guldkant som dessvärre fäller så jag var helt glittrig när jag var klar! Frågade tre frågor och fick upp samma kort två gånger, ett kort som egentligen inte hänger ihop me min fråga men som är något som snurrar i mitt huvud hela tiden så det sken väl igenom mina andra frågor. Gick och la mig och försökte sova med en snarkande man, en dotter med hosta och en drömgnyende hund i sovrummet. Huvudet var så trött efter alla siffror så det gick nog ganska fort ändå att sjunka in i drömmarna.

Imorse övervägde jag att vara hemma. Alma och jag skedade en stund innan vi gick upp och jag kollade läget hos Pappa; det lös i köksfönstret. Alma sprang omkring i pyjamasen och ropade på Wilma och jagade henne så så värst SJUK är hon inte, bara krasslig. Så jag tog beslutet att lämna Alma hos pappa, åka till jobbet och jobba förmiddag och ta ut en halv AF-dag istället för en hel VAB-dag. Dålig mamma som väljer att åka och jobba? Må så vara men jag vet att A-L ringer om det är något och nu har jag ju inga problem att åka och hämta!

Så skönt att komma in till kontoret och veta att det värsta är gjort, att det "bara" är det dagliga som ska göras nu på förmiddagen. Dessutom så har vi så kul på jobbet, har världens bästa kollegor och vi är ett så bra team att bara det gör att det är svårt att vra hemma. Hur många kan säga så egentligen?

Dags att sätta på Spotify, göra lite följesedlar på avgående gods, boka av lite projektjournaler i den nya månaden och skriva in leveranser i vår liggare. Sedan lunch med gänget och sedan hämta Wilma och Alma och sedan ta helg.

Förövrigt så hade Alma bajsat imorse och när vi skulle byta så sa jag att Oj, här var det en massa bajs. Bass, säger hon då. Bass bass bass. Så nu har även det ett ord! Sötklutt!

Ha en fin fredagförmiddag!

Inga kommentarer: