Sidor

måndag 21 november 2011

LCHF dag 1

Idag är startskottet för min vinst, en månads rådgivning av Åse. Att läsa hennes blogg är inspirerande och jag blir om möjligt ännu mer peppad. Helgen har på sätt och vis gått i kolhydraternas tecken med godsaker, hemgjord pizza, pasta, frukt och en massa annat som jag inte ska äta nu. Idag vägde jag mig, dockmed kläderna på eftersom jag kom på det så sent. 89,2 kg. Jag stekte lite äggröra med grädde och tinade broccoli i brist på annat, det fick bli lunch idag.

Till middag stekte jag kyckling och hade broccoli och blomkål och bearnaise till. Kände mig mätt men är nu jättehungrig! Och jag som mumsar så mycket frukt på kvällen! GAH!

Har i alla fall varit ute och gått med Wilma i 30 minuters rask takt, skönt både för henne och mig. 

Alma har sovit lite bättre men vaknade vid 2 inatt och ville inte somna om så jag tog upp henne och då somnade hon om hos mig. Är dock så trött efter den här helgen så efter maten satte jag mig med henne i soffan en stund och tittade på lite TV och då somnade jag till en sväng. Inte likt mig. Men har haft en galen dag på jobbet men otroligt mycket att göra och till råga på allt fått obefogad skit som drog ner humöret och släppte ut taggarna en stund. Men med mina fina kollegor ute hos oss i produktion gick det snart över.

Ha det gott! 


1 kommentar:

Karin sa...

Heja dig! Vilken lyx att få sån hjälp, det här kommer gå galant!