Sidor

fredag 25 november 2011

Fredag!

Imorse gick vi upp medan Maken fortfarande var hemma, andra natten som vi fått sova en hel natt! Alma kissade på badrumsgolvet, på pottan och sedan på badrumsgolvet igen. Dags att skura golv idag...

Frukost blev tre ägg med majonäs på halvnio-fikat. Eftersom det är fredag så vankas det ju lunch på "Slasken", den lokala pizzerian som även har dagens lunch. Istället för min ordinarie pizza eller hamburgertallrik så fick det bli en västkustsallad utan ananas men med extra tonfisk och ägg och sedan en burk med Rhode Island-dressing. Men rackarns så goda bröden såg ut som kollegorna åt. Mmmm...

Igår kväll var jag inte sugen på ägg. Så jag vispade ihop lite kokos, ett ägg, lite (för lite) sötningsmedel och smält smör och gjorde ett par kokostoppar. Åt två medan vi tittade på TV och helt plötsligt var jag proppmätt! Den goda fisken med broccoli, babyspenat och en klutt bea var i och för sig en god grund så jag var inte hungrig, egentligen bara sugen...

Missade just halvtvå-fikat varpå min kollega kommer in med en påse med två lussekatter i. Till mig. JAG DÖR! Stå emot stå emot! Ska nog gå ut och ge tillbaka dem till den som bjöd på fikat idag... Men jag har luktat i påsen i alla fall, blir nog till att baka lite i helgen!

Maken åker till Skänninge imorgon bitti så jag och tjejerna blir allena hela dagen, ska passa på att åka till Rusta och köpa lite julgrejjor och slita fram lådorna från vinden. Kanske till och med hinna sätta upp girlangerna på trappen medan liten sover.

Skickar lite extra tankar till E idag som har tuff dag/helg framför sig.

Ha en fin fin fredag allesammans!


Inga kommentarer: