Sidor

onsdag 19 oktober 2011

VAB

Redan i söndags var jag tveksam på att skicka Alma till A-L på måndag morgon. Men hon var pigg och glad på morgonen och ingen temp så hon fick åka iväg. Men när Maken hämtade henne sa A-L att hon var hängig och mycket riktigt så var det feber. Så hon fick Alvedon innan hon och Maken tog en tupplur i måndags eftermiddag. Hon piggade på sig på kvällen men var ändå inte helt ok så det blev till att vara hemma för fröken, dessutom rann snoret rejält!

Igår var alltså jag hemma med Alma. Vi läste Pinos cirkus en miljon gånger. Tänk att boken i en av mammas goodiebags skulle vara den mest populära! På kvällen hämtade hon Pippiboken istället. Så fick mamma sjunga Här kommer Pippi Långstrump en tio gånger innan den boken var tråkig. Annars spenderade vi dagen i soffan, tittandes på Händige Manny och Musses Klubbhus, eller så läste vi eller sov. Hon åt dålig frukost, ok lnch och jättedåligt till middag (kan ha varit nyponsoppan och vindruvorna hon fick i väntan på maten som gjorde det i och för sig). Hennes nya favorit är helt klart klementiner i alla fall, jösses va hon går igång på dem, så fort man tar fram en blir hon helt till sig och ska ha ha ha!

Maken kom hem igår förkyld, ont i kroppen och allmänt hängig. Så han blev hemma idag med Alma. 

I natt har hon snurrat och drömt men sovit i alla fall, hon har itne varit varm de gånger jag har varit uppe och tittat till henne när hon bökat runt. Maken hade tempat henne på morgonen och det var ingen fara alls. Så imorgon får hon gå till A-L igen!

(Egentligen är det lunch nu men det blev inget kvar till låda och ja - jag har ju lite svårt att ta mig iväg och handla!)

Farmor ligger åter igen på intensiven. Dumt det där. Samtidigt som jag så gärna vill ha lilla farmor kvar här hos oss så känner jag nästan mer att det vore så skönt för henne om hon "blev hämtad" nu. Istället för att ligga och ha ont och inte kunna ha ett liv.

Det var något mer jag skulle skriva men det trillade bort på vägen, kanske återkommer om jag kommer på det!

Ha en fin höstig onsdag!

Inga kommentarer: